//
کدخبر: ۳۷۰۷۳۳ //
مدیر و موسس خانه تاب‌آوری:

تاب‌‌آوری از تبار اقدام است

مدیر و موسس خانه تاب‌آوری گفت: تاب‌‌آوری از تبار اقدام است.

تاب‌‌آوری از تبار اقدام است

کارگاه یک روزه "آشنایی با مفاهیم بنیادی، ارکان و ابعاد تاب‌آوری" (امروز ۲۱ مهرماه) به همت شبکه کمک در دفتر جامعه معلولین ایران برگزار شد.

 به گزارش فرتاک نیوز؛ برگزاری کارگاه، تولید محتوای مرتبط در حوزه کمک، پیشگیری، افزایش‌تاب‌آوری، اطلاع‌رسانی، اشتراک‌مقاله، برگزاری لایو و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های شبکه می‌باشد. در همین راستا کارگاه یک روزه "آشنایی با مفاهیم بنیادی، ارکان و ابعاد تاب آوری" امروز بیست و یکم مهرماه به همت شبکه کمک در دفتر جامعه معلولین ایران برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه، دکتر محمد‌رضا مقدسی،مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در خصوص مفهوم تاب‌آوری و نقش آن در شناخت و برخورد با شرایط بد، استرس‌زا و مشکلات و بحران‌ها صحبت کرد

IMG_20221013_210552_768دکتر مقدسی گفت: گاهی توان یا امکان پیش‌بینی و پیشگیری در خصوص حوادث و رخدادها وجود ندارد، یا گاهی امکان پیش‌بینی وجود دارد ولی قدرت پیشگیری نداریم مانند زلزله، حداقل می‌توانیم کاری کنیم که اثرات مخرب حادثه و اتفاق چه انسانی و چه طبیعی کمتر شود.

وی افزود: تاب‌آوری یک رویکرد تقلیل‌گرا نیست، وقتی می‌گوییم "تاب بیار" منظور این نیست که تسلیم شو، منظور این است که از صدمه در امان بمان و در واقع تاب آوری نوعی انعطاف و اقدام در برابر شرایط بد و بحران‌هاست.

مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در ارتباط با راهکارهای مقابله‌ای در روند تاب‌آوری به این نکته اشاره کرد که زیست اجتماعی نیاز به تبادل و گفتگو دارد و در صورتی که گفتمان در جامعه شکل نگیرد و خشونت جای آن را بگیرد، باید پایان گفتگو را اعلام کرد. چرا که خشونت پایان گفتگوست.

گفتنی است؛ در این کارگاه تاب آوری حدود 20 نفر از شبکه‌ها و انجمن های مستقل حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان