//
کدخبر: ۳۶۷۵۹۵ //

متداول ترین علائم ۲ زیرسویه‌ جدید اُمیکرون

همزمان با تداوم شیوع زیرسویه‌های اُمیکرون موسوم به BA.۵ و BA.۴ در سراسر ایالات متحده، علائم متداول بیماری کووید-۱۹ در حال تغییر است و اکنون برخی از آن‌ها شایع ‌تر هستند.

متداول ترین علائم 2 زیرسویه‌ جدید اُمیکرون
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، زیر سویه BA.۵  اُمیکرون ۸۷.۵ درصد از کل موارد جدید ابتلا را شامل می شود، در حالیکه زیرسویه BA.۴.۶ نیز ۹.۲ درصد از عفونت های جدید را در ایالات متحده تشکیل می دهد.

جدیدترین واکسن‌های یادآور تایید شده مدرنا و فایزر که به طور خاص جهش‌های جدید اُمیکرون را هدف قرار می دهند با این زیر سویه‌های بسیار عفونی ویروس مقابله می کنند. در حالیکه افراد به دلیل واکسیناسیون و واکنش ایمنی بدن کمتر دچار علائم شدید بیماری می شوند برخی از علائم ویروس بدون توجه به نوع سویه یکسان باقی می ماند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: یکی از این علائم که بیمار صرف نظر از نوع سویه به آن دچار میشود، علائم تنفسی است. در موارد اخیر که افراد به زیر سویه‌های جدید مبتلا شده‌اند، مشاهده شده که افراد کمتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری دچار شوند. همچنین سیستم ایمنی بهتر عمل می کند چرا که می تواند از بدن در برابر نوع شدید بیماری محافظت کند.   

همچنین به گفته متخصصان آمریکایی موارد بیشتری از گلودرد، احساس خستگی، تب و آبریزش بینی مشاهده شده است. علاوه بر این، برخی از علائم بیماری که در روزهای اولیه شیوع همه‌گیری رایج بود، کاهش پیدا کرده است. نسبت به قبل، کمتر شاهد از دست دادن حس چشایی و بویایی هستیم.

به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان آمریکایی تاکید کردند: یکی از علائم برجسته ای که در بیماران مشاهده شده، سرفه است و ممکن است طولانی ترین عارضه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان