//
کدخبر: ۳۶۶۰۷۸ //

مهمترین عامل خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید چیست؟

محققان آمریکایی نشان داده اند، تستوسترون پایین، احتمال بستری شدن در بیمارستان به دلیل عفونت کووید-19 را در مردان افزایش می دهد.

مهمترین عامل خطر ابتلا به کووید-19 شدید چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعه ‌جدیدی که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن انجام شده است، نشان می دهد، از بین مردانی که به کووید-19 مبتلا شده اند، احتمال بستری شدن در میان افرادی که سطح تستوسترون پایینی دارند، نسبت به مردانی که سطوح طبیعی این هورمون را دارند، بیشتر است.

تیم تحقیقاتی، داده های 723 مرد که نتیجه آزمایش کووید-19 آن ها، مثبت بود، را تجزیه و تحلیل کرد. داده ها نشان می دهد که در موارد کووید-19 نیز مشابه دیابت، بیماری قلبی و بیماری مزمن ریوی، سطح پایین تستوسترون، یک عامل خطر مستقل برای بستری شدن در بیمارستان محسوب می شود.

محققان دریافتند: مردانی که سطح تستوسترون پایینی داشتند و به کووید-19 مبتلا شده بودند، 2.4 برابر بیشتر از مردانی که سطوح هورمون آن ها در محدوده طبیعی بود، نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند.

این یافته ‌ها، نشان می ‌دهند که درمان مردان دارای تستوسترون پایین ممکن است به محافظت از آنها در برابر بیماری ‌های شدید کمک کند و بار بیمارستان ‌ها را در طول امواج کووید-19 کاهش دهد.

پژوهشگران اظهار داشته اند: بستری شدن در بیمارستان ناشی از ابتلا به عفونت کووید-19 هنوز یک مشکل جدی محسوب می شود زیرا این ویروس همچنان در حال تکامل به انواع جدیدی است که از مصونیت مبتنی بر ایمن سازی فرار می کنند.

تستوسترون پایین، وضعیت بسیار رایجی است که تا یک سوم مردان بالای 30 سال به آن مبتلا هستند. به گزارش سیناپرس، مطالعه ما اهمیت بررسی این عامل خطر را به عنوان یک استراتژی، جهت کاهش میزان بستری شدن در بیمارستان، مطرح می کند.

مردانی که سطح تستوسترون پایینی دارند، ممکن است شرایطی مانند اختلال عملکرد جنسی، افسردگی، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز و حافظه، خستگی و از دست دادن قدرت عضلانی را تجربه کنند. هنگامی که کیفیت زندگی یک مرد به وضوح کاهش می یابد، معمولاً با درمان جایگزینی تستوسترون، درمان می شود. با این حال، زمانی که علائم، خفیف هستند، پزشکان و بیماران ممکن است در درمان تردید کنند.

دو نگرانی اصلی مرتبط با تستوسترون درمانی، افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و بیماری قلبی است. سرطان پروستات در مردان مسن شایع است و اغلب توسط هورمون تستوسترون ایجاد می شود.

محققان افزوده اند: در عین حال، مطالعه ما نشان می ‌دهد که بررسی سطح تستوسترون، به ویژه در افرادی که سطوح تستوسترون پایین دارند، و انجام مراقبت‌ های فردی در آن ها، عاقلانه است. به گزارش سیناپرس، درصورتی که بیمار در معرض خطر بالای حوادث قلبی عروقی باشد، پزشک می تواند بیمار را از مزایا و معایب درمان جایگزینی هورمونی مطلع سازد و کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل کووید-19 می تواند در لیست مزایای بالقوه قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان