//
کدخبر: ۳۳۶۷۰۶ //

چه وقت اومیکرون به اوج خود می رسد؟

این روزها سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در کشورهای مختلف به شدت در حال افزایش است و در یک دوره زمانی که مشخص شده است به اوج خود می رسد.

چه وقت اومیکرون به اوج خود می رسد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سویه جدید که کشور های مختلفی را درگیر کرده است، مورد تحقیقات و بررسی های زیادی قرار گرفته اند. اطلاعات و گزارشات نشان می دهد که در تاریخ 29 دسامبر، کشور آمریکا روزانه حدودا 265 هزار مبتلای روزانه دارد؛ که تقریبا 13 هزار مورد بیشتر از ژانویه پارسال است.

یعنی دقیقاً قبل از زمانی که مردم واکسینه شوند. سویه امیکرون به سرعت در کل کشور در حال گردش است و باعث ایجاد عفونت در افراد می‌ شود. حتی افراد واکسینه شده هم در معرض این خطر هستند اما متخصصان تاکید کرده‌اند که این ویروس بیش از همیشه گسترش پیدا می‌ کند و در یک دوره زمانی به اوج خودش می رسد.

یک ماه بعد اومیکرون اوج میگیرد

طبق گفته های دکتر فاوسی که در 29 دسامبر مصاحبه کرد، موج کنونی امیکرون در آمریکا همه را به این فکر فرو داشته است که چه زمانی این ویروس به اوج می رسد؟

 

طبق اطلاعات موجود و گفته های این پزشک متخصص، تقریباً یک ماه بعد شرایط تغییر می کند. با وجود تنوع واکسن‌ ها و افزایش مردم واکسینه شده، احتمالاً در بیش از دو هفته آینده یعنی در انتهای ماه ژانویه، تغییراتی در میزان امیکرون ایجاد شود و تعداد آن، شروع به کمتر شدن کند. این سویه در مقایسه با سویه های دیگر خیلی تایم طولانی باقی نمی ماند و خیلی زود اوج می گیرد و خیلی زود هم از بین می رود.

امیکرون در کشور های دیگر خیلی سریع به اوج خودش می‌ رسد. طبق گفته های این پزشک، این سویه جدید در انتهای ماه جاری به اوج خودش می رسد و دوباره افت می کند و‌ همچنین در کشورهای دیگر هم به همین شکل خیلی سریع به نقطه پیک می‌ رسد و دوباره میزان آن کم می شود.

سویه اومیکرون؛ بیماری خفیف تری را ایجاد می کند

درست است که اومیکرون خیلی زیاد پراکنده می‌ شود و سرعت پراکندگی در آن بسیار بالا است اما این پزشک اظهار کرده است که این سویه از لحاظ بیماری وضعیت بهتری نسبت به دلتا ایجاد می‌ کند و افراد کمتری بعد از ابتلا به آن در بیمارستان بستری می‌ شوند و در نتیجه شدت در آن از دلتا خیلی کمتر است و همین سرعت پخش شدن، نشان‌ دهنده ضعیف تر شدن آن است و این خبر می‌ تواند جای امیدواری بسیار زیادی داشته باشد.

امید برای پایان کرونا با سویه اومیکرون

او همچنین اعلام کرد امیدواریم که امیکرون به ما کمک می‌کند تا به پایان این پاندمی نزدیک شویم. طبق گفته های دکتر فاوسی امیکرون می‌ تواند ما را به پایان پاندمی نزدیک تر کند، زیرا زنجیره‌ های ویروس بیشتری تشکیل شده و از بین می‌ روند، قابلیت انتقال ویروس خیلی بیشتر می‌ شود و روز به روز ضعیف تر می گردد و ما نسبت به این مسئله خیلی خوشبین هستیم؛ اما باز هم هیچ تضمینی نیست که این پاندمیِ جدی، به طور کامل از بین برود؛ اما امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان