//
کدخبر: ۳۶۴۰۶۳ //

واکسن ۱۰۰ساله ای که از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه‌ای کوچک نشان دادند که یک واکسن ۱۰۰ساله که به‌طور گسترده برای پیشگیری از سل مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است از کووید-۱۹ محافظت کند.

واکسن ۱۰۰ساله ای که از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از همشهری، این یافته‌ها که روز دوشنبه در مجله Cell Reports Medicine منتشر و در داوطلبان مبتلا به دیابت نوع یک انجام شد، نشان داد که واکسن ب، ث، ژ (BCG) ۹۲درصد در مقابل یک دارونما در محافظت در برابر عفونت‌ها مؤثر است. زمانی که کووید در اوایل سال۲۰۲۰ شایع شد، بیماران قبلا در مطالعه‌ای ثبت نام کرده بودند که تأثیر واکسن BCG را در دیابت نوع یک بررسی می‌کرد.

محققان به سرعت یک آزمایش موازی را با همان بیماران راه‌اندازی کردند تا ببینند این واکسن چقدر در محافظت در برابر ویروس جدید مؤثر است. همه ۱۴۴شرکت‌‌کننده کارآزمایی بالینی مطالعه دیابت در کارآزمایی موازی که از ژانویه۲۰۲۰ تا آوریل۲۰۲۱ انجام شد، قبل از اینکه هر یک از شرکت‌کنندگان در برابر کووید واکسینه شوند، حاضر شدند. ۹۶نفر از این بیماران این واکسن را دریافت کردند، درحالی‌که ۴۸بیمار با دارونما درمان شدند.

اندرو دی‌ناردو، استادیار بیماری‌های عفونی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون: نتایج نشان می‌دهد که BCG بیش از حد انتظار در برابر کووید مؤثر است. او همچنین در حال انجام تحقیقاتی است که نشان می‌دهد آیا BCG می‌تواند از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در برابر ویروس محافظت کند یا خیر.

اگرچه تاکنون واکسن‌های زیادی برای پیشگیری از بیماری سخت و مرگ‌ومیر بر اثر کووید ساخته و توزیع شده است اما دی‌ناردو گفت که این واکسن‌‌ها آنطور که دانشمندان در ابتدا امیدوار بودند، بادوام یا محافظ در برابر سویه‌های جدید نبوده‌اند. به‌گفته او این احتمال زیاد است که BCG می‌تواند همراه با واکسن‌های کووید برای تقویت ایمنی استفاده شود. او گفت: شاید شما به دفعات به دوزهای تقویت‌کننده نیاز نداشته باشید.

 
 

دنیس فاستمن، دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد که این مطالعه را رهبری کرد، گفت که قصد دارد مجوز استفاده اضطراری را از سازمان غذا و دارو برای استفاده از BCG در افراد مبتلا به دیابت نوع یک دریافت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان