//
کدخبر: ۳۶۲۴۹۲ //
رابطه جتسی/مشکلات جنسی/ دانستنی‌های جنسی

تفاوت اختلال در برانگیختگی زنان – مردان و بی‌میلی جنسی

انواع اختلال جنسی در مردان و زنان و راه های درمان آن ها را در این متن دنبال نمایید.

تفاوت اختلال در برانگیختگی زنان – مردان و بی‌میلی جنسی
به گزارش فرتاک نیوز،

دقت داشته باشید که بی میلی جنسی با عدم برانگیختگی جنسی متفاوت است. در بی میلی جنسی فرد از نظر ذهنی تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد. اما در مشکل عدم تحریک شدن جنسی ،فرد میل به برقراری رابطه جنسی دارد اما به دلیل مشکلاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، از نظر جنسی تحریک نشده و نشانه‌های آن را بروز نمی‌دهد.

اختلال در برانگیختگی مردان و زنان در نهایت می‌تواند منجر به این شود که رابطه جنسی لذت بخش نباشد و بی میلی جنسی را در پی داشته باشد. بنابراین این دو مشکل در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند.

ابتلا به اختلال جنسی مانع از لذت بردن فرد از یک فعالیت جنسی می شود یا لذت مربوط به آن را کاهش می دهد. همچنین، تغییرات جسمی طبیعی ناشی از تحریک جنسی معمولی را کاهش می دهد یا مانع از به وجود آمدن آنها می شود.

این دسته اختلالات با انحرافات جنسی یا پارافیلیا که در آن بیمار دارای تمایلات غیرعادی و آزاردهنده برای عموم مردم است، تفاوت دارد.

اختلال جنسی تنها زمانی به یک نفر اطلاق می شود که مشکل به طور مزمن در او دیده شود. هر یک از این مشکلات می توانند به صورت موقت در اثر عواملی مانند خستگی، بیماری، الکل یا مواد مخدر رخ دهند.

اگرچه حدود ۴۳ درصد از زنان و ۳۱ درصد از مردان این اختلال را در خود گزارش کرده اند، اما این موضوع چیزی نیست که کسی مایل به حرف زدن از آن باشد.

اختلالات جنسی

این دسته اختلالات به تفکیک فازهای مختلف چرخه جنسی، که در ادامه توضیح می دهیم، دسته بندی می شوند.

انواع اختلالات جنسی:

این اختلالات در ۴ دسته طبقه بندی می شوند:

    میل جنسی، فقدان میل جنسی یا علاقه به رابطه جنسی

    برانگیختگی، ناتوانی در تحریک به صورت فیزیکی در طول فعالیت جنسی

    ارگاسم، تاخیر یا فقدان اوج لذت جنسی

    اختلالات درد، درد در طول رابطه جنسی

فاز میل جنسی:

دو نوع اختلال می توانند در این فاز رخ دهند. یکی از آنها بی میلی جنسی است. این اختلال باعث فقدان کامل یا نسبتا کامل میل به هر گونه ارتباط جنسی می شود. بیماران متاهل معمولا به ارتباط جنسی به شکل یک وظیفه زناشویی نگاه می کنند.

فقدان یا بی میل جنسی در مردان به صورت پایدار یا عود کننده است یا خود را به شکل افکار یا رویا‌پردازی ‌های جنسی بدون میل به ارتباط جنسی نشان می دهد. این اختلال می تواند نقطه شروعی برای دیگر مشکلات جنسی در مردان باشد.

نوع دوم، بیزاری نسبت به رابطه جنسی است که با بی میلی تفاوت دارد و باعث مخالفت شدید و نفرت فرد از رابطه جنسی می شود. این بیزاری می تواند ناشی از یک تجربه جنسی تلخ در کودکی یا تجاوز باشد.

فاز برانگیختگی:

اختلال در نعوظ یکی از مشکلات مردان در رسیدن یا حفظ نعوظ به مدت کافی برای رسیدن به ارگاسم است. از ناتوانی زنان در رسیدن به تحریک جنسی با عنوان اختلال برانگیختگی جنسی یاد می شود.

فاز ارگاسم:

هنگامی که مرد نتوانند انزال را کنترل کنند، به طوری که این اتفاق قبل از برآورده شدن رضایت کامل جنسی با شریک زندگی اتفاق بیافتد، به عنوان انزال زودرس شناخته می شود. در این حالت فاصله زمانی شروع دخول تا انزال بسیار کوتاه است. درمان زود انزالی امروزه با استفاده از روش های درمانی شناختی رفتاری امکان پذیر است.

همچنین، اختلال انزال به فقدان یا تأخیر در رسیدن به ارگاسم در مردان گفته می شود. انزال خشک اصطلاحی است که به خارج نشدن مایع منی و یا خروج کم آن گفته می شود.

نسخه زنانه این شکل از اختلال، عدم یا تاخیر در رسیدن به ارگاسم در زنان است.

اختلالات جنسی

اختلالات درد در طول رابطه جنسی:

که به دو دسته تقسیم می شود. یکی از آنها درد در طول مقاربت جنسی است که شکایت از آن بیشتر از سوی زنان شنیده می شود، اما در مردان نیز دیده می شود.

واژینیسم نیز نوعی اختلال زنانه است که در آن انقباضات غیر ارادی عضلانی در هنگام تلاش برای وارد کردن آلت تناسلی به واژن زن رخ می دهد. اگر با وجود این انقباضات، مقاربت انجام شود، زن دچار درد بسیار می شود.

دسته بندی اختلالات جنسی در مردان:

    کمبود میل جنسی در مرد

    اختلال نعوظ

    اختلال تاخیر در انزال

    زودانزالی

انواع اختلالات جنسی در زنان:

    سرد مزاجی

    اختلال ارگاسم

    مقاربت دردناک (واژینیسم)

چه کسانی بیشتر دچار اختلال جنسی می شوند؟

اختلال کژکاری جنسی در هر سنی می تواند دیده شود و هر کسی را می تواند مبتلا کند. اما بیشتر در کسانی دیده می شود که بالای ۴۰ سال هستند، چراکه سلامت آنها همراه با افزایش سن در معرض خطر افتاده است.

اختلالات جنسی

علائم اختلال جنسی چیست؟

در مردان:

    ناتوانی در رسیدن و حفظ وضعیت نعوظ برای برقراری رابطه جنسی ( اختلال نعوظ )

    فقدان یا تاخیر در انزال به دلیل فقدان تحریک جنسی

    ناتوانی در کنترل زمان انزال (زودانزالی)

در زنان:

    ناتوانی در رسیدن به ارگاسم

    خشکی واژن قبل و در طول رابطه جنسی

    ناتوانی در آرام سازی عضلات واژن برای شروع دخول

در مردان و زنان:

    فقدان میل جنسی

    ناتوانی در تحریک شدن

    درد در هنگام دخول

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان