//
کدخبر: ۳۶۱۱۲۵ //

کرونا مساله شخصی نیست/ ماسک و تزریق دز یادآور جدی گرفته شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مردم به دلیل حضور در جامعه باید کرونا را جدی بگیرند، گفت: باید مردم اقدام به تزریق واکسن کرده و مراسمات عزاداری محرم در محیط باز برگزار شود تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

کرونا مساله شخصی نیست/ ماسک و تزریق دز یادآور جدی گرفته شود
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام عین اللهی روز سه شنبه  پس از حضور در کمیسیون بهداشت و بهداشت درمان مجلس به خبرنگاران، گفت: سلامت یکی از نیازهای مهم مردم در تمامی نقاط کشور و وظیفه ما نیز تامین سلامت مردم است و برای این کار نیاز به امکانات بسیار زیادی از نظر فیزیکی یعنی ساختمان ها، مراکز بهداشتی و تخت های بیمارستانی و همچنین از لحاظ تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تدابیر لازم بهداشتی توسط وزارتخانه برای ایام محرم، افزود: آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد کرونا بیانگر این است که یکی از مسائل مهمی که می تواند از انتشار کرونا جلوگیری کند واکسیناسیون است. بنابراین توصیه می کنیم که افراد برای تزریق دز یادآور اقدام کنند، زیرا با بی توجهی نسبت به واکسن، تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: کرونا مساله شخصی نیست و مردم در جامعه حضور می یابند بنابراین نیاز است اقدام به تزریق واکسن کنند؛ در ستاد مبارزه با کرونا از مردم خواسته شد که به شرطی که شش ماه از نوبت تزریق واکسن قبلی گذشته باشد نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

عین اللهی تاکید کرد: می طلبد مراسمات عزاداری محرم در محیط باز برگزار شود و در محیط بسته هم تهویه مناسب باشد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود همچنین استفاده از ماسک در شرایطی که تجمع زیادی وجود دارد می تواند جلوی انتشار بیماری را بگیرد.

وی ادامه داد: امروزه هر کسی که سرما بخورد باید احتمال کرونا را بدهد؛ بهتر است افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگی در تجمعات حضور نیابند و دیگران را مبتلا نکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال، گفت: به بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نزدیک می شویم و بیماری ها وقتی در جمع زیادی از انسان ها قرار بگیرد انتشارش سریع تر است بنابراین در ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گیری شد که همه افراد بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان