//
کدخبر: ۳۵۹۵۹۳ //

درمان نکردن ورم معده خطرناک است

فوق‌تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی گفت: درمان نکردن ورم معده باعث زخم معده، کم‌خونی و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده می‌شود.


درمان نکردن ورم معده خطرناک است
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود صدرالدینی در گفت‌وگویی، در رابطه با ورم معده، اظهار کرد: ورم معده یا گاستریت حاد اصطلاحی است که برای التهاب غیرمنتظره در پوشش معده استفاده می‌شود و به طور ناگهانی رخ می‌دهد، در حالی که ورم معده مزمن وضعیت تورم مداوم و آهسته را توصیف می‌کند و با گذشت زمان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ورم معده حاد در ۸ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر اتفاق می‌افتد ولی ورم معده مزمن غیرمعمول بوده و از هر ۱۰ هزار نفر فقط در دو نفر مشاهده می‌شود، افزود: دوره علائم در موارد ورم معده نیز ممکن است متفاوت باشد، از یک دوره کوتاه‌مدت تا طولانی‌تر. بیشتر موارد شایع در این بیماری با شروع درمان سریعاً بهبود پیدا می‌کنند.

این فوق‌تخصص با اشاره به اینکه ورم معده همچنین می‌تواند فرسایشی یا غیرفرسایشی باشد، ادامه داد: گاستریت فرسایشی باعث ایجاد زخم‌های عمیق یا کم‌عمق در پوشش معده می‌شود، در حالی که ورم معده غیر فرسایشی باعث التهاب پوشش داخلی معده می‌شود اما همراه با فرسایش یا زخم نیست. ورم معده با استفاده از یک سری معاینات تشخیص داده می‌شود.

صدرالدینی با بیان اینکه ورم معده اغلب تهدیدآمیز نیست و با درمان مناسب به سرعت بهبود پیدا می‌کند و این عارضه در موارد نادری امکان دارد شدیدتر و احتمالاً مزمن باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بیماری باعث تورم و التهاب مخاط معده می‌شود، در صورت درمان نکردن باعث درد در ناحیه شکم یا حتی زخم معده و کم‌خونی شود و خطر ابتلا به سرطان معده را نیز افزایش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان