//
کدخبر: ۳۵۹۰۹۹ //
رژیم غذایی | رژیم غذایی برای لاغری

۴ اشتباه مهلک در رژیم غذایی/ خیلی مراقب باشید

خیلی ها برای گرفتن رژیم غذایی ممکن است دچار اشتباه شوند

4 اشتباه مهلک در رژیم غذایی/ خیلی مراقب باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

صرف نظر از برنامه یا رژیم غذایی که از آن پیروی می کنید، بعضاً ممکن است یک سری اشتباهات تغذیه ای در روند غذایی خود داشته باشید.

1.نخوردن صبحانه

از 4 اشتباه رژیم غذایی، حذف صبحانه اولین اشتباه است. همه ما به میزان کالری که وعده صبحانه می تواند برای ما داشته باشد و میزان مفید بودن آن واقف هستیم. بنابراین حذف این وعده مهم در روز موجب می شود که بدن نتواند کالری های لازم در صبح را دریافت کند که همین منجر به پر خوری در وعده های دیگر در روز می شود. در نتیجه همین یک اشتباه کوچک در روند غذایی شما منجر به افزایش وزن می شود.

2.وعده های غذایی نا منظم

طولانی شدن بین وعده های غذایی مشابه اشتباه شماره 1، می تواند منجر به این شود که در وعده های غذایی بعدی خود پرخوری کنید. خوردن میان وعده های سالم می تواند به حفظ سطح انرژی شما کمک کند و به تصمیم گیری آگاهانه تر در زمان صرف غذا کمک کند.

3.هیدراته نماندن

هیدراتاسیون فقط مربوط به نوشیدن آب نیست. این که چقدر کافئین مصرف می کنید و آیا برای مصرف نوشیدنی خود به نوشابه، قهوه، چای شیرین، آب میوه یا نوشیدنی های انرژی زا متکی هستید یا خیر، از مواردی است که میزان هیدراته بودن شما را مشخص می کند. البته لازم نیست به طور کامل از این نوشیدنی ها اجتناب کنید، اما مطمئن شوید که آب فراوان می نوشید. توجه به نوشیدنی های کافئین دار بسیار مهم است. مصرف بیش از حد کافئین می تواند سطح کورتیزول (هورمون استرس) را افزایش دهد و خواب را مختل کند.

ما همچنین می‌توانیم با خوردن میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه آنهایی که محتوای آب بالایی دارند مانند خیار و خربزه، هیدراته بمانیم. امتیاز استفاده از میوه ها و سبزیجات، تضمین سلامتی قلب و روده شماست.

4.قطع کردن مصرف شکر و شیرینی ها

منظور از پرهیز از شکر و شیرینی، صرف نظر از شیرینی های مضر و آن هایی است که برای سلامت شما ضرر دارد و می تواند منجر به ابتلا به دیابت در آینده شما شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان