//
کدخبر: ۳۵۷۴۲۵ //

استراتژی های درمانی جدید کرونا

محققان آمریکایی در جستجوی استراتژی های درمانی جدید برای مقابله با ویروس SARS-CoV-2، عملکرد دارویی را بررسی کرده اند که با هدف قرار دادن یک پروتئین انسانی از تکثیر این ویروس جلوگیری می کند.

استراتژی های درمانی جدید کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از دو سال از همه ‌گیری COVID-19، می گذرد. برخی از درمان ها برای این بیماری در دسترس هستند، اما با ظهور انواع جدید، محققان کماکان به استراتژی های درمانی جدید فکر می کنند.

 

دانشمندان انجمن شیمی آمریکا گزارش می‌ دهند که آپراتوکسین  S4، یک داروی ضد سرطان که پروتئین انسانی را هدف قرار می ‌دهد، ممکن است با تکثیر بسیاری از ویروس ‌ها، از جمله SARS-CoV-2 و آنفولانزای  A، تداخل داشته باشد و یک درمان احتمالی ویروسی را ارائه دهد.

این روزها اگرچه واکسن ‌های کووید-۱۹ در دسترس هستند، اما تنها بخشی از جمعیت جهان واکسینه شده ‌اند و برخی از افراد با این که این واکسن ‌ها را دریافت کرده ‌اند، به این بیماری مبتلا شده ‌اند.

در جستجوی راه ‌های جدید برای درمان کووید-۱۹، تیم ‌های تحقیقاتی مختلف، داروهایی را که قبلاً برای مبارزه با سایر بیماری ‌ها شناخته شده بودند، بازبینی کرده ‌اند. به گزارش سیناپرس، یکی از این ترکیبات مرحله پیش بالینی آپراتوکسین S4 (Apra S4) است که یک مولکول مبتنی بر یک محصول طبیعی است که دارای فعالیت ضد سرطانی است. 

مطالعات قبلی نشان داده‌ اند که آپراتوکسین ‌ها می ‌توانند یک پروتئین انسانی به نام Sec61 را مورد هدف قرار دهند. این کار تضمین می‌ کند که پروتئین‌ هایی خاص به درستی گلیکوزیله شده باشند. از آنجایی که ویروس ها دستگاه مختص خود را برای انجام این کار ندارند، این فرآیند را ربوده و سلول های انسانی را مجبور به ساخت پروتئین های ویروسی کاربردی می کنند. 

Sec61 برای ایجاد عفونت توسط ویروس ‌های آنفولانزای A، HIV و دنگی یک عامل ضروری است، بنابراین محققان بررسی کردند که آیا آپراتوکسین ‌ها می ‌توانند یک داروی اصطلاحا پان ویروسی برای مقابله با SARS-CoV-2 باشند یا خیر.

در این راستا و در آزمایش ‌هایی که روی سلول ‌های میمون و انسان انجام شد، محققان دریافتند که Apra S4 از ورود SARS-CoV-2 به سلول ‌ها جلوگیری نمی ‌کند، اما میزان پروتئین ویروسی تولید شده و انتقال یافته در سلول ‌ها، به ویژه پروتئین اسپایک را کاهش و تکثیر RNA ویروسی را کاهش می‌ دهد.

تیم تحقیقاتی با میکروسکوپ الکترونی، مشاهده کرد که Apra S4 همچنین تا حد زیادی از تشکیل ویروس ‌های جدید جلوگیری می ‌کند.محققان اظهار داشته اند، مطالعات بیشتری در این باره، مورد نیاز است، اما نتایج ما نشان می دهد که Apra S4 و سایر مهارکننده های پروتئین Sec61 انسانی به طور گسترده ای ضد ویروسی بوده و می توانند در مبارزه با همه گیری های آینده مفید باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان