//
کدخبر: ۳۵۶۱۰۰ //
مهر پیگیری کرد؛

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت/ شهرداری پروژه را پلمب کرد!

- وعده ساخت بیمارستان «رازی» کوهدشت در سال 97 داده شد، این پروژه در نقطه 28 درصدی به علت اختلاف بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی لرستان پلمب شده است.

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت/ شهرداری پروژه را پلمب کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 وعده احداث بیمارستان «رازی» در سال 97 از سوی مسئولان ارشد لرستان به مردم شهرستان کوهدشت داده شد تا بخشی از چالش‌های حوزه بهداشت و درمان کوهدشت را رفع کند، وعده‌ای که تا کنون رنگ تحقق پیدا نکرده است.

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت

عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی شهرستان کوهدشت در زمینی به مساحت 12 هکتار و زیربنای 25 هزار متر مربع در سال 97 در دستور کار قرار گرفت اما آنچه که در مورد این پروژه بیمارستانی قابل تأمل است، اختلاف بین شهرداری کوهدشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای تکمیل و ادامه کار در آن است، اختلافی که به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم و همچنین ناامیدی آنها از عملکرد مدیران این دو حوزه شده است.

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت/ شهرداری پروژه را پلمب کرد!

شهرداری کوهدشت به علت اختلاف نظر در پرداخت میزان عوارض و عدم اخذ پروانه از سوی دانشگاه، این طرح مهم درمانی را تعطیل کرده است و در حال حاضر عملیات اجرایی در آن متوقف شده است.

پلمپ پروژه بیمارستانی توسط شهرداری!

علی محمد ملکی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت در سخنانی در رابطه با این پروژه بیمارستانی اظهار داشت: اختلاف اصلی شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در رابطه با پروژه بیمارستانی «رازی»، تنها بر سر عوارض شهرداری است.

وی عنوان کرد: بین مبلغ ادعایی شهرداری کوهدشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تفاوت وجود دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت با تاکید بر اینکه شهرداری مبلغی که درخواست دارد سه برابر مبلغی است که به صورت قانونی باید درخواست می‌شد افزود: در این راستا با حکمیت استانداری و دفتر امور شهری استانداری لرستان این قضیه در حدود دو هفته پیش حل شد و با حکمیت استانداری و دفتر امور شهری مقرر شد که پنج میلیارد تومان عوارض قطعی پروژه بیمارستانی «رازی» در نظر گرفته شود.

ملکی تصریح کرد: متأسفانه بعد از جلسه شهرداری کوهدشت دوباره عوارض را به روز رسانی کرد و این بار درخواست هفت میلیارد تومان را داشت که باز هم از نظر دانشگاه علوم پزشکی این مبلغ غیر قانونی و غیر واقعی به نظر می‌رسد.

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت/ شهرداری پروژه را پلمب کرد!

وی بیان داشت: متأسفانه به علت این تفاوت نظرها در رابطه با عوارض‌های شهرداری، شهردار کوهدشت اقدام به پلمپ این پروژه بیمارستانی کرده است.

تا زمانی پروانه اخذ نشود، پروژه پلمپ می‌ماند!

کامیاب تیموری شهرداری کوهدشت نیز در این رابطه اظهار داشت: بعد از حادثه متروپل آبادان، حساسیت‌ها روی سازه‌ها بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری نیز در این رابطه چیز زیادی نمی‌خواهد، می‌خواهد که متصدیان امر و مجریان طرح، پروانه ساخت را اخذ کنند.

شهردار کوهدشت تاکید کرد: پروژه تا زمانی که پروانه ساخت اخذ نکند، پلمپ باقی می‌ماند.

مصوبه سفر دولت اجرایی می‌شود؟

پیش از این احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در بازدید از پروژه بیمارستان 250 تختخوابی کوهدشت اظهار داشت: این پروژه یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات زیرساختی شهرستان کوهدشت در حوزه بهداشت و درمان است که با اجرای این طرح به حداقل خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته پروژه بیمارستان 250 تختخوابی این شهرستان به پیمانکار جدید واگذار شد که تاکنون پیشرفت نسبتاً خوبی داشته و امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده سرعت بیشتری به کار دهد.

ماجرای بیمارستان «رازی» کوهدشت/ شهرداری پروژه را پلمب کرد!

دالوند بیان کرد: این پروژه در بحث سازه‌ای 90 درصد پیشرفت داشته اما در کل نزدیک 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با توجه به تمهیدات و پیش بینی‌ها با مشکلات مالی مواجه نشویم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اجرای این پروژه افزود: امیدواریم بتوانیم پیشرفت فیزیکی پروژه را با برنامه زمانبندی دوساله که از قبل پیش بینی شده هماهنگ کنیم تا به بهره برداری برسد و مشکلات مردم کوهدشت در این حوزه مرتفع شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان