//
کدخبر: ۳۵۴۸۵۷ //

هشدار! تماشای تلویزیون احتمال سکته را افزایش می‌دهد

محققان نسبت به تماشای تلویزیون به افراد سالمند هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند هر یک ساعت تماشای تلویزیون می‌تواند برای آنها ابتلا به بیماری‌های جدی را در پی داشته باشد.

هشدار! تماشای تلویزیون احتمال سکته را افزایش می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته مطالعه هشدار می‌دهد که هر ساعت تماشای تلویزیون روی مبل در دهه ۶۰ زندگی شما، خطر سکته مغزی را تا ۱۴ درصد افزایش می‌دهد.

این پژوهش در ایالات متحده و براساس نظارت بر فعالیت بیش از ۷۵۰۰ آمریکایی در دهه ۶۰ زندگی آنها انجام شد و مشخص شد، افرادی که به مدت ۱۳ ساعت بی‌تحرک بودند، ۴۴ درصد بیشتر دچار سکته مغزی شدند.

 تحقیقات همچنین نشان داد، افرادی که حدود ۲۵ دقیقه در روز ورزش می‌کنند، خطر ابتلای انها به سکته مغزی تا ۴۳ درصد کاهش می‌‌یابد.

پژوهشگران یاداور می‌شوند،  با افزایش سن به طور طبیعی فعالیت افراد به طور طبیعی کاهش می‌یابد و آنها طولانی مدت می‌نشینند؛  نتایج این مطالعه از این جهت حائز اهمیت است که هشدار داده است هر ساعتی که در دهه ۶۰ و ۷۰ زندگی خود را صرف انجام فعالیت های کم تحرک روزانه می‌کنید، خطر سکته مغزی را ۱۴ درصد افزایش می‌دهید.

در مقابل، انجام تنها ۲۵ دقیقه ورزش متوسط، مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری در روز، خطر ابتلا را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. تحقیقات گذشته نشان داده است که بی‌تحرکی می‌تواند منجر به تجمع مواد چربی در شریان‌های شما شود که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان