//
کدخبر: ۳۵۴۰۷۸ //

چرا کودکان بیش از حد عرق می کنند؟

کودکان خردسال اغلب بیش از حد عرق نمی‌کنند. البته اگر گرما و رطوبت زیاد باشد، تعریق کاملا طبیعی است. اگر متوجه شدید که صورت و بازوهای کودکتان حتی در یک محیط راحت و ملایم عرق می‌کند و لباس‌هایش را خیس می‌کند، باید با پزشک او صحبت کنید. در این مطلب با برخی از علل جدی عرق زیاد کودکان آشنا می‌شوید.

چرا کودکان بیش از حد عرق می کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سلامت، تعریق بیش از حد در نوجوانان بسیار رایج است. اغلب کف دست، پا یا زیر بغل آنها عرق کرده است. اما کودکان خردسال اغلب بیش از حد عرق نمی‌کنند. البته اگر گرما و رطوبت زیاد باشد، تعریق کاملا طبیعی است. اگر متوجه شدید که صورت و بازوهای کودکتان حتی در یک محیط راحت و ملایم عرق می‌کند و لباس‌هایش را خیس می‌کند، باید با پزشک او صحبت کنید.

علل تعریق بیش از حد می‌تواند از طبیعی تا جدی متغیر باشد. یکی از دلایل رایج بیش از حد لباس پوشیدن یا زیاد گرم نگه داشتن خانه است. به طور کلی، لباس نوزادان باید شبیه به بزرگسالان در خانه باشد. با این حال، بسیاری از والدین، لباس بیشتری بر تن فرزندان خود می‌کنند. سایر علل طبیعی آن عبارتند از: اضطراب، تب یا فعالیت بدنی.

برخی از علل جدی‌تر عبارتند از:

عفونت‌ها

هر نوع عفونت - خفیف یا شدید - ممکن است به تعریق بیش از حد منجر شود. گاهی اوقات عرق کردن تنها علامت عفونت‌های با درجه پایین است (که با گذشت زمان بدتر می‌شود)، مانند سل (بیماری مسری ریه).

پرکاری تیروئید

ممکن است پرکاری تیروئید باعث تعریق بیش از حد شود. عرق کردن ممکن است تنها علامت باشد، یا ممکن است فرزند شما کاهش وزن، ضربان قلب سریع و اضطراب را نیز تجربه کند.

 

 

دیابت

تعریق زیاد می‌تواند از علائم دیابت باشد. کودک مبتلا به دیابت ممکن است تشنه‌تر باشد، بیش از حد معمول ادرار کند یا وزن کم کند.

فشار خون بالا

برخی داروها می‌توانند باعث افزایش فشار خون در کودکان شوند. افزایش فشار خون باعث می‌شود که آنها بیشتر عرق کنند. اختلالات نادر مانند تومور غده فوق‌کلیوی یا تومور مغزی می‌تواند همین اثر را داشته باشد.

بیماری مادرزادی قلبی

نوزادان مبتلا به مشکلات قلبی معمولاً علائم دیگری همراه با تعریق زیاد دارند. آنها به راحتی در طول شیردهی خسته می‌شوند، سرعت تنفس سریع دارند، اغلب سرفه می‌کنند و وزن کمی دارند.

آریتمی قلبی

ممکن است باعث تعریق در کودکان شود.

داروهای تجویزی

برخی از داروهای تجویزی می‌توانند باعث تعریق عمومی (کل بدن) شوند.

سایر اختلالات متابولیک و هورمونی

اگر به نظر می‌رسد کودک بیش از حد عرق می‌کند، مهم است که به پزشک اطفال مراجعه کنید. تعریق بیش از حد به این معنی نیست که کودک شما یک بیماری جدی دارد. بسیاری از کودکانی که تعریق بیش از حد دارند سالم هستند. با این حال، از آنجایی که می‌تواند نشانه اولیه چندین بیماری باشد، بهتر است آن را بررسی کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان