//
کدخبر: ۳۵۳۹۷۲ //

تست ۳ مورد مشکوک به آبله میمونی در اصفهان منفی اعلام شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شناسایی سه مورد مشکوک به آبله میمون در اصفهان گفت: جواب هر سه نمونه منفی اعلام شد، بنابراین آبله میمونی هنوز در اصفهان شناسایی نشده است.

تست 3 مورد مشکوک به آبله میمونی در اصفهان منفی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز با اشاره به شناسایی سه مورد مشکوک به آبله میمون در اصفهان اظهار داشت: جواب هر سه نمونه منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و از سال‌های گذشته هم وجود داشته است، افزود: از سال ۱۹۷۰ یعنی ۵۰ سال پیش این آبله در دنیا و در آفریقای جنوبی کشور کنگو وجود داشته است و در شیوع و بروز آن در ۲ نوع بوده یک نوع آن در آفریقای مرکزی و نوع دیگر آفریقای غربی بوده، آن آبله‌ای که در آفریقای مرکزی بوده مرگ و میر داشته اما نوع غربی آن مرگ و میر نداشته است.

عقدک با اشاره به علائم بیماری آبله میمونی گفت: علامت‌های تنفسی، تب، بدن‌درد و کمردرد از علائم این بیماری است و به دنبال آن بثورات یعنی دانه‌های پوستی از صورت آغاز می‌شود و تا سینه و دست‌ها و حتی کف دست و پا را در بر می‌گیرد و غدد لنفاوی در آبله میمون متورم می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به راه‌های انتقال آبله میمونی بیان کرد: راه انتقال آن از طریق ترشحاتی است که روی بدن وجود دارد، اگر افراد با این ترشحات تماس داشته باشند و یا از دهان فرد مبتلا به صورت عطسه و سرفه بیرون بیاید قابلیت انتقال دارد، بنابراین از طریق لباس، ملحفه، لوازم و فرد مبتلا قابلیت انتقال دارد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آبله میمون‌ بهتر است محل ها و اسباب و لوازم فرد مبتلا مانند کاری که در کرونا انجام شد، گندزایی شود و در فاصله نزدیک از فرد مبتلا قرار نگیرند و ماسک هم بزنند.

عقدک خاطرنشان کرد: باید توجه داشت آبله میمونی قدرت سرایت‌پذیری بالایی ندارد و تاکنون مرگ و میر گزارش نشده و جای نگرانی مانند کرونا ندارد و مانند سایر بیماری‌های ویروسی است که تاکنون وجود داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان