//
کدخبر: ۳۵۳۶۹۲ //

هشدار؛ جگر و گوشت آبدار نخورید

بیماری تب کریمه کنگو همه ساله در فصل بهار و تابستان همزمان با فعالیت کنه‌ها به اوج می‌رسد و از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، ترشحات و نقاط آلوده دام قابل انتقال است.

هشدار؛ جگر و گوشت آبدار نخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

آقای سید محمد آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر مبتلا به بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو شدند که متاسفانه یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، بیماری تب کریمه کنگو همه ساله در فصل بهار و تابستان همزمان با فعالیت کنه‌ها به اوج می‌رسد و از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، ترشحات و نقاط آلوده دام قابل انتقال است.

آقامیری می‌گوید، به افراد توصیه می‌شود که گوشت تازه‌ای که در مراکز خارج از کشتارگاه کشتار می‌شود حتما تا ۲۴ ساعت و جگر را تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند که خطر ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد، همچنین افراد از مصرف جگر و گوشت خام یا آبدار پرهیز کنند. در خصوص کشتار لاشه در کشتارگاه جز شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی است که گوشت ۲۴ ساعت در پیشسرد نگه داری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: دامداران از جدا کردن و له کردن کنه روی بدن دام پرهیز کنند، چرا که به سبب احتمال له شدگی امکان انتقال وجود دارد و در صورت رویت نسبت به سم‌پاشی اسطبل و دام اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان