//
کدخبر: ۳۵۱۸۷۸ //

این استان بیشترین تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشور را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: دز سوم واکسن کرونا برای ۴۰۰ هزار و ۳۰۹ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف است.

این استان بیشترین تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشور را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی محمدیان اردی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیران دانشکده‌های علوم پزشکی اردبیل، میزان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان اردبیل را سه درصد بیشتر از میانگین کشوری دانست و اظهار کرد: استان اردبیل در رتبه ششم کشوری تزریق دز سوم واکسن کرونا قرار دارد.

وی استقبال مردم از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را کمتر از حد انتظار عنوان کرد و افزود: تزریق دز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلاء و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۷۵ دز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در این استان خبر داد و تصریح کرد: نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در استان اردبیل صد درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۸ هزار و ۷۸ دز است.

محمدیان نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۶ هزار و ۸۸ دز اعلام کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه مردم و پرهیز از عادی‌انگاری درباره کرونا خاطرنشان کرد: حتی افرادی که سه دز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون سبب پیشگیری از ابتلاء نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر مؤثر است.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای چهل و دومین بار در سال‌جاری ادامه یافت و با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

وی شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته را هفت نفر و آمار مبتلایان بستری همزمان کووید -۱۹ در این استان را ۲۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

محمدیان بیان کرد: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شمار بستری مبتلایان بد حال کووید -۱۹ در مراکز درمانی این استان در شبانه‌روز گذشته به پنج نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به چهار نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده، رعایت فاصله اجتماعی، لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید -۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان