//
کدخبر: ۳۱۶۲۲۰ //

ویروس کرونا با سویه دلتا از طریق هوا نیز قابل انتقال است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: بر اساس آخرین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا با سویه دلتا از طریق هوا قابل انتقال است و گردش باد کولر در محیط سربسته مهمترین عامل انتقال آن خواهد بود.

ویروس کرونا با سویه دلتا از طریق هوا نیز قابل انتقال است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیمان نامدار روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با توجه به فراگیری ویروس کرونا با سویه دلتای هندی در استان های جنوبی و جنوب شرقی و همچنین شرایط مواصلاتی بودن استان امکان تنش با این بیماری وجود دارد.  

وی با بیان اینکه سرعت و قدرت سرایت ویروس کرونا با سویه دلتا نسبت به ویروس کرونا با سویه انگلیسی چندین برابر است؛ تصریح کرد: در حال حاضر بیماری کرونا در استان با روندی ثابت در حال گذر از پیک چهارم است اما در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت نشدن صحیح در استان نگرانی هایی در خصوص پیشروی بیماری و شیوع آن با سویه دلتا پیش خواهد آمد.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: زنان خانه دار، کارمندان دستگاه های اداری و کارگران شرکت های تولیدی بیشترین عاملان ابتلا به ویروس کرونا در استان هستند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند و ۶۵ بیمار از خدمات بخش های آی‌سی یو بهره می‌برند.  

نامدار با اشاره به اینکه ۹ بیمار در انتظار تخت های آی سی یو هستند؛ افزود: ۲۰۵ مورد قطعی ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است و متاسفانه یک نفر از همشهریان قزوینی جان خود را از دست داده است.  

وی با اشاره به وضعیت شهرستان ها نسبت به ۱۲ روز قبل،  ادامه داد: روند مراجعان سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی خیز برداشته است و وضعیت شهرستان های قزوین، البرز و تاکستان نارنجی و وضعیت شهرستان های آوج، بویین زهرا و آبیک زرد است.

نامدار با بیان اینکه بیش از ۷۴ درصد افراد واجد شرایط دریافت واکسن، علیه ویروس کرونا در نوبت اول واکسینه شده اند؛ افزود: سالمندان بالای ۷۰ سال بیشترین میزان فوتی را در استان داشتند و واکسیناسون گروه‌های هدف در نوبت دوم در حال انجام است و روند واکسیناسیون با نظم خاصی پیگیری می شود.

 این مقام مسوول اظهار داشت: روند بیماری کووید ۱۹ در شهرستان قزوین، با روند ثابتی در حال گذر بوده و سیر این بیماری در شهرستان تاکستان نزولی و در شهرستان های البرز و بویین زهرا صعودی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۲۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان