//
کدخبر: ۳۴۹۷۵۴ //

آیا موج جدید عفونت کرونا در راه است؟

یک مطالعه جدید هشدار داده است که متغیرهای مختلف کرونا می توانند موج جدیدی از عفونت را ایجاد کنند.

آیا موج جدید عفونت کرونا در راه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مطالعه جدید در آفریقای جنوبی نشان داده است که انواع جدید ویروس کرونا مانند Omicron، BA.4 و BA.5 به اندازه کافی قادر به ایجاد موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

دانشمندان در مورد برخی از افرادی که واکسینه شده بودند خوش بینانه صحبت کرده اند، زیرا این مطالعه نشان داده است که این افراد بهتر در برابر ویروس محافظت می شوند؛ درحالی که انواع فرعی BA.4 و BA.5 قبلاً می توانستند مصونیت را دور بزنند.

دانشمندان نمونه‌های خون 39 شرکت‌کننده را که قبلاً در سال گذشته برای اولین بار به Omicron مبتلا شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

هنگامی که نمونه های خون واکسینه نشده در معرض انواع BA.4 و BA.5 قرار گرفتند، کاهش هشت برابری در تولید آنتی بادی در مقایسه با سویه اولیه BA.1 omicron مشاهده شد، با این حال، نمونه خون افراد واکسینه شده کاهش سه برابری را نشان داد.

تصور می شود که زیر گونه های BA.4، BA.5 و omicron مسئول اکثر موارد جدید در آفریقای جنوبی هستند و دارای سه جهش از گونه omicron BA.2 هستند، با این حال، تعداد جهش ها در این زیر متغیرهای omicron کمتر است. بیش از 50 تغییر بین نوع omicron و اولین سویه ویروسی کشف شده در ووهان چین وجود دارد.

باید گفت که تنها 30 درصد از جمعیت 60 میلیونی آفریقای جنوبی به طور کامل در برابر این بیماری مصون هستند و گونه‌های فرعی جدید Omicron می‌توانند موج جدیدی از عفونت را ایجاد کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان