//
کدخبر: ۲۵۷۴۸۹ //

بازگشت کرونا به شمال غرب چین و نگرانی از شیوع مجدد

انتشار گزارشی از مبتلایان جدید در یکی از استان‌های چین که پیش از این انتظار نمی‌رفت باعث نگرانی مقامات این کشور از شیوع مجدد ویروس کرونا شده است.

بازگشت کرونا به شمال غرب چین و نگرانی از شیوع مجدد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، یکی از استان های شمال غربی چین اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را روز سه شنبه و پس از تقریبا سه هفته تایید کرد. این خبر درحالی منتشر شده که تمام شهروندان چینی درحاغل بازگشت به این کشور بوده و همین مسئله باعث افزایش تعداد مبتلایانی خواهد شد که ویروس را از کشورهای دیگر وارد چین می کنند.

استان شانکسی در شمال غرب چین 21 مورد مبتلا به ویروس کرونا که همگی مسافران یک پرواز تجاری از مسکو بودند را تایید کرد.

چین نیز همانند کشورهای دیگری که درگیر این ویروس مرگبار هستند، دستور اقدامات جدی برای کنترل مسافرانی را صادر کرده که وارد این کشور می شوند و با قرنطینه اجباری و قطع پروازهای بین المللی و همچنین محدود کردن ورود اتباع خارجی ازجمله مسافران تجاری قصد کنترل شرایط را دارد.

از سوی دیگر با ابتلای 2.5 میلیون نفر از مردم دنیا به این ویروس، چین به شهروندان خود هشدار داده که از سفرهای خارجی خودداری کنند.

به نظر می رسد مقامات چینی به شدت نگران شیوع دوباره این ویروس در این کشور و عدم توانایی کنترل آن هستند. مقامات شیانمن، شهر ساخلی در جنوب شرق چین حتی برای مقابله با ورود این ویروس از طریق تردد غیرمجاز مرزی جایزه 120 دلاری برای هرگونه اطلاعات مهم درباره ورود غیرقانونی اتباع خارجی به این شهر را تعیین کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۴۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان