//
کدخبر: ۳۴۸۸۵۲ //

خانواده‌ها توجه جدی به واکسینه شدن فرزندان خود داشته باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر ضرورت توجه جدی خانواده ها نسبت به واکسینه شدن فرزندانشان در برابر کرونا تاکید کرد.

خانواده‌ها توجه جدی به واکسینه شدن فرزندان خود داشته باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید وحید حسینی روز سه‌شنبه با اشاره به آخرین آمارهای واکسیناسیون علیه کرونا در گروه های سنی مختلف استان، یکی از اولویت های کنونی جامعه به دلیل بازگشایی مدارس را افزایش ایمنی فرزندان در برابر کرونا اعلام کرد و از خانواده‌ها خواست تا این موضوع را با جدیت مورد پیگیری قرار دهند.

او آموزش و آگاهی بخشی به فرزندان نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کرونا را دیگر ضرورتی برشمرد که لازم است از سوی خانواده ها و مدارس پیگیری شود.

حسینی بخش مهمی از الگوی انتقال کرونا را وابسته به رفتارهای اعضای جامعه دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی، تقویت احساس مسوولیت در سطح جامعه نسبت به اهمیت نقش موثر همه ما در زمینه کاهش یا افزایش بیماری می تواند تعیین کننده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آمارهای روزانه کرونا نشان می دهد که با وجود کاهش نسبی آمارها، چرخه های انتقال این بیماری همچنان در سطح جامعه وجود دارد و بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به منزله تهدیدی برای ما و دیگران است.

او با بیان اینکه مردم فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون رفتار مسوولانه و آگاهانه ای نسبت به کرونا داشته اند، از عموم مردم خواست تا در شرایط کنونی، از غفلت نسبت به خطرات این بیماری پرهیز کرده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ضمن تامین سلامت خانواده و اطرافیان خود، در کاهش چرخه های انتقال این بیماری سهیم شوند.

وضعیت وخیم ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ICU بیمارستان‌های فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، ششم اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۰۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۷ هزار و ۱۱۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۴۰۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۷۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۲ هزار و ۸۰۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۶۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۰۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۳۲ نفر رسید.  

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۸ هزار و ۲۶۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۵۳ هزار و ۷۲۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۸۱۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۵۵ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۵۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۸۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان