//
کدخبر: ۳۴۸۷۳۲ //

مرگ روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی فاجعه تاریخی بود

وزیر بهداشت گفت: مرگ ۷۰۰ بیمار کرونایی در روز فاجعه تاریخی بود و دولت سیزدهم نقش موثری در کنترل بیماری داشت.

مرگ روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی فاجعه تاریخی بود
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در سالن همایش‌های رازی ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه اظهار داشت: باید سلام و درود فرستاد بر تمام خبرنگاران شهید که در حیطه و زمان‌های مختلف به شهادت رسیدند. خبزنگارانی که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر مبارزه با استکبار و زورگویان و سلطه گراندقرار دادند و در این راه به لقای محبوب رسیدند.

عین‌اللهی گفت: در حوزه سلامت یکی از ارکان مهم خبرنگاران هستند و خبرنگار در قبال مسوول و ملت و کشور مسوول است و در قبال منافع ملی و اعتقادات فکری مسوول است و این مسوولیت محدودیت نمی‌آورد و راه رسیدن به کمال در این حرفه مقدس را هموارتر میسازد.

وی گفت: در نهایت خبرنگار به جایی می شد که جز رضایت حضرت دوست را نمی‌بیند و ما معتقدیم خبرنگاران عاشق واقعی انسانها و سلامت انسانها هستند. در نظام سلامت عوامل مختلفی سلامت جامعه را بوجود می‌آورد و همه سازمان‌ها در سلامت موثرهستند و سازمانی باید پیوست سلامت داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در وزارت معلول اتفاقات و درمان مردم هستیم، سلامت وجه همگانی است، در آستانه ورود به هفته سلامت هستیم و حضور خبرنگاران در این هفته و عرصه مفید و موثر است.

وی گفت: سلامت پایه همه کارهای اجتماعی و فرهنگی است و مردم قبل از کرونا این موضوع را اینطور ملموس حس نکرده بودند. اگر سلامت نباشد آموزش تعطیل می‌شود و تفریحات نیز از بین می‌رود. در کرونا ما فهمیدیم اختلال در سلامت یعنی چه. این خبرنگاران هستند که می‌توانند در اطلاع رسانی نقش داشته باشند و تمام کاستی‌ها و فرایندها را میبینند و به ما در راستای رفع کاستی‌ها کمک میکنند.

عین‌اللهی ادامه داد: طی هفت ماه اخیر در شروع کار دولت با نحوه سنگینی از بیماری کرونا مواجه بودیم و روزانه ۵۰ هزار بیمار سرپایی و هفتصد مرگ و میر داشتیم و فاجعه تاریخی را سپری کردیم. مردم و رسانه‌ها همکاری خوبی داشتند و مردم را ترغیب کردند که واکسن بزنند. امروز شش مرکز تولید واکسن داخلی داریم و ۱۴۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد و شور نشاط مردم در عید نتیجه همکاری مردم و همکاران من و رسانه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهتر شدن خدمات درمانی در سلامت مردم نقش موثرتری داشته باشیم رسالت امروز ما در نظام سلامت خدمت به محرومین است و امیدواریم با کمک همکاران ما به محرومین خوب خدمت کنیم.

وی افزود: نیروهای اورژانس تعطیلات عید را بر خود حرام کردند و به سه میلیون نفر خدمت ارائه دادند.

عین‌اللهی حضور خبرنگاران در میدان‌های مختلف را ویژگی بارز خبرنگاران دانست و عنوان کرد: مسوولان برای موفقیت باید در میدان حضور داشته باشند و از پست میز نمیتوان مشکلات را حل کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان