//
کدخبر: ۳۴۸۲۵۵ //

این محصولات بهداشتی کرونا را از بین می برند

توانایی محصولات تمیزکننده معمول خانگی برای غیرفعال کردن ویروس کرونا توسط محققان استرالیایی مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج نشان داد که مواد شوینده، سفید کننده و الکل در انجام این کار بسیار موثر هستند.

این محصولات بهداشتی کرونا را از بین می برند
به گزارش فرتاک نیوز،

یک تیم تحقیقاتی استرالیایی توانایی محصولات پاک کننده خانگی ارزان و در دسترس را برای غیر عفونی کردن ویروس کرونا آزمایش کردند. محققان از سرکه، سفید کننده، مواد شوینده ظرفشویی و اتانول موجود در خانه ها برای انجام این آزمایش استفاده کردند.

دکتر جولی مک‌آولی (Julie McAuley) محقق ارشد این مطالعات می ‌گوید: یافته‌ های ما نشان می ‌دهد که مواد شوینده، سفید کننده و الکل در غیرعفونی کردن ویروس کرونا بسیار مؤثر هستند، اما سرکه به هیچ وجه مؤثر نیست. 

محققان همچنین حداقل غلظت این محصولات پاک کننده مورد نیاز برای غیرفعال کردن ویروس را شناسایی کردند. برای ساختن یک محلول پاک‌ کننده مؤثر، محققان مقدار مشابهی از مواد شوینده را به نسبت دو میلی ‌لیتر در یک لیتر آب آزمایش کرده و سپس سطح احتمالی آلوده به ویروس کرونا را پاک و خشک کردند.

مک‌آولی می افزاید: نتایج نشان می دهد که می توان ۵ میلی لیتر از سفید کننده ها را به ۱ لیتر آب اضافه کرد که می تواند برای ضدعفونی سطوح حمام ایده آل باشد. ضدعفونی کننده های حاوی الکل یا محلول هایی که برای تمیز کردن سطوح استفاده می شوند، باید حاوی بیش از ۴۰ درصد الکل باشند تا موثر واقع شوند.

به گفته پژوهشگران، اما اگر به فکر ترکیب محصولات خانگی برای افزایش اثربخشی آنها هستید، باید دست نگه دارید. مک‌آولی در باره موضوع فوق می ‌گوید: در کمال تعجب، زمانی که ما سفید کننده و مواد شوینده را ترکیب کردیم، پتانسیل ویروس ‌کشی بیشتری برای غیرفعال کردن ویروس کرونا در مقایسه با استفاده از هر جزء به تنهایی مشاهده نکردیم. 

وی در ادامه افزود: ما همچنین باید نسبت به ترکیب مواد شیمیایی برای افزایش فعالیت ویروس ‌کشی آنها هشدار دهیم، زیرا برخی از ضدعفونی ‌کننده‌های خانگی حاوی عوامل بافری هستند که ممکن است با غلظت موثر ویروس ‌کشی ماده شیمیایی دیگری که با آن مخلوط شده است مقابله کند. 

مک‌آولی توضیح می ‌دهد که ما می ‌خواستیم تمام اطلاعات مورد نیاز را برای کمک به مردم برای تمیز کردن ایمن سطوح بالقوه آلوده ارائه کنیم و احتمال انتقال کرونا در خانه ‌ها و محل کار افراد را حتی الامکان کاهش دهیم.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Viruses منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان