//
کدخبر: ۳۴۰۱۱۰ //

بخش‌های کرونایی بیمارستان رسول اکرم مجدد بازگشایی شد

همزمان با افزایش شمار مبتلایان کرونا پس از آغاز موج جدید بیماری با سویه اومیکرون، بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های تهران در حال بازگشایی است.


بخش‌های کرونایی بیمارستان رسول اکرم مجدد بازگشایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا – گونه جهش‌یافته‌ای از کرونا که سرایت‌پذیری بالاتری دارد- در روزهای اخیر منجر به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌های کشور شده است.

دکتر مهدی برزگر، معاون اجرایی بیمارستان حضرت رسول اکرم تهران درباره وضعیت بیمارستان با آغاز موج ششم کرونا  گفت: در موج پنجم کرونا و با فروکش کردن آمار بستری‌ها، تقریباً تمام بخش‌های کرونا بسته شد اما با آغاز موج جدید کرونا روند بستری به صورت مستمر رو به افزایش است که ما مجبور شدیم بخش‌های کرونا را مجدداً بازگشایی کنیم.

وی افزود: تاکنون دو بخش بستری و دو "آی‌سی‌یو" را بازگشایی کرده‌ایم و با افزایش تعداد بیماران کرونایی، بخش‌های جدید راه اندازی خواهد شد. هم‌اکنون از زمان آغاز موج ششم کرونا تعداد بیماران به 80 بیمار رسیده است. عمده بیماران در سنین بالای 20 سال هستند. پروتکل‌های درمانی مانند گذشته اجرا می‌شود و از لحاظ تجهیزاتی کمبودی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم وجود ندارد.

به گفته برزگر، این بیمارستان آمادگی لازم برای پذیرش بیماران جدید را دارد.

همچنین کلینیک‌های سرپایی تنفسی دایر شده و در صورت افزایش شمار مبتلایان، شیفت‌های بعدی درمانگاه‌های سرپایی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی ضمن هشدار نسبت به گسترش اومیکرون در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان