//
کدخبر: ۳۴۶۶۱۰ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ شنبه ۲۰ فروردین/ احتمال افزایش بستری‌ها در روزهای آینده

افزایش تعداد مراجعان سرپایی کرونایی به مراکز درمانی در دهه دوم فروردین ماه این احتمال را افزایش داده است که ادامه روند کنونی موجب طغیان موج جدید کرونا در هفته های آینده باشد .

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ شنبه ۲۰ فروردین/ احتمال افزایش بستری‌ها در روزهای آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان بهداشت و درمان با هشدار نسبت به روند افزایشی بیماری کرونا در برخی استان ها تاکید کردند که اگر مردم اکنون وضعیت را کنترل نکنند و همچنان از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دوری کنند در روزهای آینده شاهد افزایش بستری‌ها نیز خواهیم بود.

بوشهر

 براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حذف رنگ نارنجی ( پر خطر ) کرونایی ۹۰ درصد نقشه کرونایی این استان به رنگ زرد (با خطر متوسط) تغییر کرد.

براین اساس وضعیت کرونایی شهرستان‌های دشتستان و کنگان از آبی (کم خطر) و تنگستان از نارنجی به زرد تغییر کرده است.

هم اکنون شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، کنگان و عسلویه در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند و تنها شهرستان گناوه در وضعیت آبی کرونایی است.

قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت : در ۲۴ ساعت منتهی به نوزدهم فروردین‌ماه جاری، ۳۸ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

مهدی مصری اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته، ۹۷ آزمایش کرونا در این استان صورت گرفته که نتیجه ۴۰ مورد آن مثبت بوده است.

وی کل بیماران بستری کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان را ۲۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۰ نفر به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

همدان

 به گفته  استاندار همدان ، شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و مراجعان به اورژانس در هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

علیرضا قاسمی فرزاد درباره آخرین وضعیت این استان گفت : تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس بیمارستان ها استان در هفته گذشته ۱۰ درصد نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین موارد جدید افراد بستری ناشی از کرونا در این استان رو به افزایش بوده و بیماران بستری از ۲۶۸ نفر به ۳۴۳ بیمار افزایش داشته است.

گرگان

  استاندار گلستان نیز گفته است که در نتیجه تلاش فراگیر برای ترغیب ساکنان استان به ایمنی برابر کرونا تاکنون همه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان حداقل یک نوبت واکسن این ویروس را تزریق کردند.

علی‌محمد زنگانه اظهار داشت: از این تعداد ۸۴.۵ درصد ۲ دُز و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال هم ۲۳.۷ درصد نوبت اول و ۵.۸ درصد نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند.

وی تعداد واجدان شرایط تزریق واکسن کرونا در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال گلستان را ۱۸۹ هزار نفر و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال ۲۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

مشهد

 بر اساس اعلام رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، هم اکنون روزانه ۱۹۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه ۱۴۳ نفر است.

دکتر محمد پهلوان اظهار داشت : هم اکنون ۴۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۹۹ نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۴ نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

یزد

 آخرین آمار اعلام شده نشان می دهد رنگ کرونایی شهرستان های ابرکوه ، خاتم و بهاباد در استان یزد همچنان قرمز است.

بر این اساس شهرستان های تفت ، یزد ، بافق ، اردکان ، اشکذر و میبد به رنگ زرد و شهرستان مهریز به رنگ نارنجی است.

اکنون ۱۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۴۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

اراک

  شمار شهرستان‌های قرمز(خیلی پرخطر) استان مرکزی در رنگ‌بندی کرونا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنج مورد افزایش یافت.

اکنون شهرستان‌های اراک، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان از توابع استان مرکزی در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار دارند.

در حال حاضر تنها شهرستان خمین در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارد و همچنین شهرستان‌های زرندیه، ساوه، خنداب و دلیجان، کمیجان و محلات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستانها در وضعیت آبی نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره اظهار داشت: در یک هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی و بستری ناشی از کروناویروس در استان مرکزی روند افزایشی داشته اما میزان فوتی‌ها تغییر آنچنانی نداشته است.

جمالیان عنوان کرد: ۳۰ درصد از مبتلایان کرونا درگیر سویه جدید BA۲ (تلفیق دلتا و امیکرون) شدند که نسبت به سویه امیکرون سرعت انتشار بیشتری دارد.

ارومیه

 به گفته رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ، در حالیکه هفته گذشته تنها یک شهر در استان نارنجی بود اما بر اساس آخرین برآوردها، چهار شهر استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند که این امر نگران کننده است.

در حال حاضر شهرستان های خوی، پلدشت و چالدران در شمال و شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

همچنین پنج شهرستان بوکان، سردشت، مهاباد و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و سلماس در شمال استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اهواز 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش ۲ تا سه برابری موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات نوروزی روند مراجعه و مبتلایان به کرونا در این استان افزایشی شده لذا رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش لازم است.

دکتر محمدحسین سرمست با بیان اینکه در روز ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ مورد مثبت کرونایی در استان خوزستان شناسایی شد افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۳۸۸ مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان داشتیم که بیشتر آنها سرپایی درمان شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت از یک هزار و ۱۲۲ نفر تست کرونا گرفته شد و ابتلای ۲۳۴ نفر قطعی اعلام شد که این میزان نسبت به قبل از عید ۲ تا سه برابر شده است.

در همین حال استاندار خوزستان گفت: آمار فوت بیماران کرونایی در ۲ هفته اخیر در این استان سیر کاهشی داشته که امیدواریم این وضعیت به صفر برسد.

صادق خلیلیان با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی تردد سفرهای نوروزی در این استان افزود: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی به خوزستان، طبیعتا باید منتظر افزایش مراجعه و موارد ابتلا به کرونا در این استان باشیم که امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد سیر نزولی بیماری باشیم.

خمین

 بر اساس اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات ، ۱۰۹ هزار و ۶۳۷ دُز واکسن از آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ تاکنون در سه نوبت در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر مهدی قلیچ خانی افزود: این میزان واکسن شامل ۴۴ هزار و ۹۵۴دُز نوبت اول، ۴۲ هزار و ۱۴۶دُز نوبت دوم و ۲۲ هزار و ۵۳۷ دُز نوبت سوم است که به گروه‌های هدف تزریق شده است.

ساوه

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: براساس ارزیابی‌ها سیر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و تغییر رنگ وضعیت کرونایی دور از انتظار نیست.

مجتبی ذکایی افزود: موارد مثبت کرونا در ساوه حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی و قرمز وجود دارد.  

ایلام

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲ شهرستان آبدانان و بدره از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی تغییر یافتند و هم اکنون هیچ شهرستانی در استان قرمز نیست.

دکتر جاسم محمدی اظهار داشت: شهرستان های دره شهر، ایلام و چوار نیز از وضعیت نارنجی به زرد تغییر پیدا کردند.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان آبدانان، بدره، هلیلان و سیروان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: هم اکنون شهرستان های ایلام، چوار، ایوان، چرداول، ملکشاهی، مهران، دره شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار دارند.

خرم‌آباد

 بر اساس اعلام  سرپرست آموزش و پرورش لرستان ، ۱۰ درصد فرهنگیان و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در این استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مابقی افراد نیز باید برای تکمیل روند واکسیناسیون و پیشگیری از ابتلای گسترده، اقدام کنند.

رضا عزتی با مطلوب دانستن بازگشایی حضوری مدارس افزود: طبق آمار، ۹۹درصد فرهنگیان استان دُز نخست، ۹۸ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

وی اظهار داشت: همچنین ۹۹ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان، دُز نخست واکسن کرونا، ۸۵ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد نیز دُز سوم را دریافت کرده اند.

خلخال

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: در دو روز گذشته ۹ نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی این شهر بستری شدند.

دکتر زهرا هاشم‌پور اظهار کرد: در این مدت دو نفر فوتی به جمع  فوتی‌های ناشی از کرونا اضافه شد.

اصفهان

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارند و تعداد شهرستان‌های قرمز(بسیار پُرخطر) نیز تغییری نداشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه آخرین آمار کرونا حاکی از افزایشی بودن تعداد بیماران سرپایی و آزمایش‌های مثبت قطعی نسبت به ۲ هفته گذشته است، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه در هفته اخیر نسبت به اوائل فروردین، کاهشی بود.

پژمان عقدک تصریح کرد: میزان مرگ و میر در مجموع، روند کاهشی داشت و در چند روز فوتی‌ها در استان به صفر رسید اما در تاریخ ۱۹ فروردین، چهار فوتی قطعی گزارش شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان