//
کدخبر: ۳۴۵۵۰۹ //

روشی موفق برای درمان آرتروز

اولین مطالعه در اثربخشی تزریق بافت چربی بر درد و بهبود عملکرد مفاصل نشان می دهد که ۶۰ درصد از مبتلایان به آرتروز با این روش بهبود می یابند.

روشی موفق برای درمان آرتروز
به گزارش فرتاک نیوز،

در یک کشف مهم برای مدیریت آرتروز، تیمی از جراحان و متخصصان در لندن دریافتند که ۶۰ درصد بیماران مبتلا به آرتروز مفصل ران در نتیجه تزریق ریز تکه های بافت چربی (MFAT) در طی یک دوره دو ساله بهبود یافته و درد کمتری را تجربه می کنند.این مطالعه بزرگترین مطالعه در نوع خود بوده و اثربخشی تزریق بافت چربی خرد شده (MFAT) با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را اندازه گیری می کند. این تحقیق یک پروژه مشترک بین المللی بین متخصصان لندن، دانشگاه جورج امیل پالاد رومانی، دانشگاه متروپولیتن منچستر و دانشگاه فرارای ایتالیا است. در این مطالعه ۱۴۷ بیمار مبتلا به آرتروز لگن درجه ۱ تا ۴ شرکت کردند.  

بر اساس این آزمایش ها بیش از ۶۰ درصد بیماران بهبود درد را گزارش داده و تنها ۱۰ بیمار مجبور به  تعویض کامل مفصل ران شدند و بقیه به روش درمانی پاسخ دادند. گفتنی است که در ادامه هیچ گونه عفونت یا رویداد ترومبوآمبولی در بیماران مشاهده نشد.

پروفسور نیما حیدری (Nima Heidari) جراح ارتوپد و تروما و یکی از پژوهشگران ارشد این آزمایش ها در این باره گفت: در این اولین مطالعه بالینی، ما اثربخشی تزریق بافت چربی و آماده سازی ترکیبی را در بهبود موفقیت آمیز درد لگن همراه با بهبود عملکرد مفصل در بیماران تحت درمان با آرتروز به دست آوردیم.

هر دو نوع تزریق داخل مفصلی به یک اندازه در بهبود میزان درد طی ۶ تا ۱۲ ماه موثر بودند. او در ادامه گفت: ما مشتاقانه منتظر یک کارآزمایی بالینی بزرگتر هستیم که جزئیات اثربخشی را در بیماران مبتلا به درجات مختلف آرتروز آزمایش کنیم.

او همچنین توضیح داد: این کار بینشی از دوره زمانی بهینه برای موثر بودن درمان های تزریق بافت چربی ارائه کرده است. برخی از شرکت ‌کنندگان مجبور به تعویض مفصل ران شدند زیرا وضعیت لگن قبل از شروع درمان بسیار وخیم شده بود. هنگامی که آرتروز لگن بسیار پیشرفته است و سر استخوان ران شکل کروی طبیعی خود را از دست می دهد، بعید است که این نوع درمان ها بتوانند درد طولانی مدت موثری را تسکین دهند.

 آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده و چهارمین علت ناتوانی در مردان است. سالانه بیش از ۹۵ هزار تعویض مفصل ران در بریتانیا انجام می شود در حالی که این تعداد در سراسر جهان بیش از یک میلیون است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان