//
کدخبر: ۳۴۵۱۵۹ //

این گیاه پادزهری طبیعی برای رفع سرما خوردگی و آنفلوآنزا

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع سرما خوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه و نابودی ویروس‌ها مؤثر دانست.

این گیاه پادزهری طبیعی برای رفع سرما خوردگی و آنفلوآنزا
به گزارش فرتاک نیوز،

شربت هشت عرق (عرق آویشن، اسطوخودوس، نعناع، پونه، گل زوفا، گل ختمی، گل پنیرک و سنبل‌الطیب) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه وتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، آهن، منگنز، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، اسید فولیک، مس، هورمون‌های دوپامین و سروتونین، تیمول، منتول، والرین و تانن است.

برای بررسی خواص شربت هشت عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق اظهار کرد: این شربت تأثیری چشمگیر در رفع سرما خوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه و نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها دارد؛ به علاوه اینکه قند، فشار و چربی خون را نیز کنترل می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت هشت عرق گفت: این شربت کمکی شایان به خارج شدن خلط از برونش‌ها و ریه‌ها کرده و نقشی مؤثر در رفع عفونت معده (هلیکوباکترپیلوری) و مجاری ادراری دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با موثر دانستن مصرف شربت هشت عرق برای مبتلایان به مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، سیاه‌سرفه و گلو درد، افزود: این شربت مسمومیت‌های غذایی را برطرف کرده؛ آرام‌بخش است و تأثیر بسزایی در از بین بردن اضطراب، استرس و افسردگی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان