//
کدخبر: ۳۴۲۷۷۰ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ یازدهم اسفند ماه

سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا در اغلب استان ها این نوید را می دهد که قبل از شروع سال نو از پیک ششم عبور کنیم و در نوروز ۱۴۰۱ وضعیت باثبات و کاهشی کرونا در کشور را شاهد باشیم.


آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ یازدهم اسفند ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

روند افزایش واکسیناسیون در کشور کمک زیادی به کنترل و مهار کرونا داشت اما عموم مردم باید به تکمیل واکسیناسیون خود بویژه تزریق دز سوم و رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند .

اردبیل 

روند شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل که از حدود سه هفته پیش آغاز شده بود، طی روزهای اخیر نزولی شده به طوری که شمار فوتی‌ها، بستری همزمان و مبتلایان روزانه کووید.۱۹ هر روز در حال کاهش است.

۱۰ روز پیش شمار مبتلایان بستری همزمان کرونا در استان اردبیل به ۳۱۶ نفر افزایش یافته بود ولی طی روزهای اخیر و با تداوم روند نزولی شیوع، آمار مبتلایان بستری ۸۰ نفر کاهش یافت و امروز به ۲۳۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونا در این استان به ۲ نفر طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته را ۲ هزار و ۷۰۹ نفر اعلام کرد.

دکتر علی محمدیان اردی ، کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی چند روز گذشته را نشان دهنده اثرگذاری مثبت واکسیناسیون دانست و گفت: احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همچنان وجود دارد.

وی با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده افزود: آمار مراجعان به مراکز درمانی در سطح استان در حال کاهش است.

قزوین 

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ، تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان در حالی رو به افزایش بوده که تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

 عبدالله دیده بان افزود: بیماری کرونا سه قله ابتلا، بستری و فوتی دارد که هم اکنون در قوله فوتی ها قرار داریم.

وی ادامه داد: در هفته اخیر، تعداد فوتی های استان ۴۲ نفر و هفته پیشتر ۳۳ نفر بوده که این اعداد نشان می‌دهد استان در قله فوتی ها قرار دارد و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.

مشهد 

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه حدود ۲۳۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می‌شوند گفت : از این تعداد حدود ۱۷۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان هستند. 

سبزوار 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۸ هزار دز واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۱۲ سال در شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه در شهرهای غربی استان خراسان رضوی تزریق شده است.

دکتر فاطمه نوده افزود: واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از حدود یک ماه پیش آغاز شده و والدین می‌توانند برای دریافت واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

شاهرود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه ۲۱ بیمار کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند گفت: افراد بستری در این بخش ها دوره واکسیناسیون سه مرحله ای خود را کامل نکردند.

حسین شیبانی با بیان اینکه در چند روز گذشته روند مراجعان سرپایی و بستری بیماران کرونایی در شهرستان های شاهرود و میامی کاهشی بود به رسانه ها افزود: تعداد مراجعان مشکوک مبتلا به اُمیکرون در اطفال نیز کاهش داشت.

رشت 

 روند صعودی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان که از اواخر دیماه با خیز ششم آغاز شده‌ بود، اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه روند نزولی را به خود گرفت و با کاهش ۲۰ درصدی به ۵۷۳ نفر رسید.

براساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۵۷۳ نفر رسیده‌است که نسبت به بیشترین میزان خود طی موج ششم کاهش ۲۰ درصدی را نشان میدهد.

کرمانشاه

 رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۹ نفر دیگر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

مهدی محمدی افزود: ۱۰۸ نفر شامل ۴۸ بیمار مثبت بستری و ۶۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل هشت نفر کمتر است.

خرم‌آباد

بر اساس اعلام  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، طی شبانه روز گذشته ۱۵۵مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان در این استان به ۲۱۳ هزار و ۶۶۵نفر رسیده است.

دکتر " مریم کوشکی " گفت : ۳۵۷ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت مراقبت هستند.

ایلام

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته سه فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع فوتی های استان به یک هزار و ۲۱۰ نفر افزایش یافت.

دکتر جاسم محمدی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ ابتلای جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های استان هم اکنون ۸۹ نفر است.

همدان 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با مرگ پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۴۳ نفر رسید.

دکتر علیرضا توقیری افزود: همچنین با شناسایی ۷۶ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۴۷۹ نفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان