//
کدخبر: ۳۴۲۶۵۶ //

این استان هم از قله موج ششم کرونا عبور کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان از شاخه پیک عبور کرده و به صورت نزولی در حال حرکت است.


این استان هم از قله موج ششم کرونا عبور کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید جواد پورنقی در آیین تکریم و معارفه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهمی که در دوران کرونا با تمام مشکلات موجود بدست آمد، ارتقای اعتماد عمومی و احیای سرمایه اجتماعی نسبت به حوزه سلامت بود.

وی تصریح کرد: همراهی مردم و اعتماد آنان به خدمتگزاران نظام سلامت، ارتباط بین بخشی و فداکاری های مدافعان سلامت سبب کسب افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در حالی که هنوز بسیاری از کشورهای دنیا در بحران کرونا هستند اما اکنون ما شاهد گذر کشور و به تبع آن، استان از پیک ششم کرونا هستیم، این مهم بیش از پیش ثابت کرد که مردم در یک جامعه بهم پیوسته و با هر جایگاه و تخصص و تفکری، در میدان همدلی حضور دارند و نظام را بیمه کردند.

دکتر پورنقی با اشاره به تحریم‌ها و موانعی که مراکز بین‌المللی در مقابل نظام سلامت ایران در مسیر ارائه دستاوردها و افتخارات ایجاد می‌کند، عنوان کرد: با وجود تمام این سختی‌ها باز هم توانستیم در جریان مقابله با کرونا در بین بسیاری از کشورهای مدعی، سربلند شویم.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که از همراهی مردم و تمام خدمتگزارانی که در دستیابی به این مهم نقش داشتند، تقدیر کنیم، افزود: همکاران معاونت بهداشت دانشگاه طی سالیان متمادی در این حوزه تلاش و افتخاراتی را کسب کردند که قدردان این زحمات هستیم.

حجت الاسلام عقیل فرزانه، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این آیین به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اشاره و عنوان کرد: هیچ عملی در اسلام به اندازه گره‌گشایی از کار  مردم، خداوند را  راضی و خشنود نمی‌سازد.

وی عنوان کرد: کسانی که در نظام  مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی را عهده‌دار هستند، رسالت سنگینی بر دوش دارند چرا که باید خدمتگزار مردم باشند و بابت این نعمت شکرگذاری کنند.

وی با اشاره به ایام  مبعث رسول اکرم(ص)، به روایتی از ایشان اشاره و اظهار کرد:  اجر و ثواب کمک به مردم با ۹هزار سال عبادت در درگاه خدا برابری می‌کند که این روایت نشان می‌دهد باز کردن گره و رفع موانع  از مشکلات مردم چقدر در نزد خداوند  متعال اهمیت دارد.

دکتر افشین دلشاد، معاون پیشین بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به ارتقای استان در بسیاری از شاخص های بهداشتی، گفت: علاوه بر امور جاری، با تلاش همکاران دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با بیماری‌ها، سلامت جمعیت خانواده، شاخص مادران، سلامت روان، توسعه شبکه و... نیز به دست آمد.

وی افزود: همکاران این معاونت با مجاهدت و تلاش‌های خالصانه به ارتقای این شاخص‌ها کمک کردند که در جریان کرونا نیز، کسب رتبه برتر پوشش واکسیناسیون در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکی از این دستاوردها بود.

دکتر محمدرضا اکبری، سرپرست جدید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: برای دستیابی به اهداف همانند مسیری که تا کنون طی شده است با سرعت بیشتری تلاش خواهیم کرد تا مسیرهای باقیمانده دیگری را نیز طی کنیم.

وی با اشاره به اهداف کلی معاونت در مسیر پیش رو، اظهار کرد: تأمین منابع در جهت بکارگیری موثر در نظام سلامت استان، ارائه سریع خدمات بهداشتی و سلامت به جامعه، توانمندسازی و فرهنگسازی مردم در راستای ارتقای سلامت و افزایش نرخ رضایت مردم از خدمات بهداشت و سلامت از جمله این اهداف است.

گفتنی‌است در این آیین، از خدمات و فعالیت‌های دکتر افشین دلشاد با اهدای لوح از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تقدیر و دکتر محمدرضا اکبری به عنوان سرپرست معاونت بهداشت این دانشگاه معرفی شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان