//
کدخبر: ۳۴۰۸۹۵ //

افزایش درگیری کودکان با اُمیکرون

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در موج ششم کرونا، درگیری کودکان با اُمیکرون افزایش یافته و به همین دلیل، تقویت زیرساخت های بیمارستانی یکی از برنامه های معاونت درمان وزارت بهداشت است.

افزایش درگیری کودکان با اُمیکرون
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سعید کریمی افزود: کمیته علمی کشوری کرونا نیز بر تقویت بخش های مراقبت های ویژه کودکان(PICU) تاکید داشت.

وی ادامه داد: تا ۱۰ روز پیش ۵۹۲ تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور وجود داشت اما در طول یک هفته، ۱۰۳ تخت جدید خریداری، توزیع و راه اندازی شد که این تخت ها در کشور در طول یک هفته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: منابع لازم برای اضافه کردن ۴۰۰ تخت دیگر در بخش مراقبت های ویژه کودکان(PICU) تامین شده و در هفته های آینده، این تخت ها به ظرفیت بیمارستان های کشور افزوده می شود.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسید و ۲۵هزار و ۸۱۲ بیمار جدید نیز شناسایی شد.

از دیروز تا امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۴۳ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان