//
کدخبر: ۳۲۹۸۹۰ //

نگران ورود به پیک جدید کرونا هستیم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هنوز وارد پیک جدید کرونا نشده ایم، ولی در زمینه نگران هستیم.

نگران ورود به پیک جدید کرونا هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

پیام طبرسی عضو کمیته علمی کشوری کرونا و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت امشب ۱۳ آبان ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی اما و اگرهای پیک ششم کرونا تا بازگشایی مدارس پرداختند.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا از نظر میزان بستری رو به کاهش است گفت: در برخی از استان ها شرایط نوسان دارد ، پیک پنجم در استانهای جنوب شرقی شروع شده این استان ها شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی است .

وی با اشاره به اینکه آخرین استان‌هایی که وارد پیک شدند استان‌های غربی کشور بودند افزود: الان مواردی که مراجعه داریم بیشتر در استان‌های غربی کشور مانند همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی است که مقداری مراجعین آنها بیشتر است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در بستری ها روند در مجموع رو به کاهش است ادامه داد: در استانهایی که وارد پیک شدند هنوز در بیمارستانها مریض بدحال دارند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند و مدت ماندگاری بیمار در بیمارستان بیشتر شده است، روند فوتی که الان داریم سرعت کاهشی آن ملایم است ولی واقعیت این است که هنوز وارد پیک ششم نشده ایم ولی نگرانی جدی وجود دارد .

جان بابایی اظهار کرد: زمانی که هند کرونا دلتا را داشت، با فاصله کوتاهی در کشور ما بلافاصله سوش دلتا شروع شد الان در کنار کشور ما روسیه،ترکیه و اوکراین سخت ترین روزها را می‌گذرانند، در این کشور ها میزان فوتی و میزان بستری و مثبت شدن تست هایشان بالا است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان