//
کدخبر: ۳۳۶۷۱۰ //

مهم‌ترین علائم اُمیکرون چیست؟

رئیس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خستگی، بدن ‌درد، سردرد، خارش گلو، آبریزش بینی و عطسه مهم‌ترین علائم اُمیکرون است.

مهم‌ترین علائم اُمیکرون چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برزگر  اظهارکرد: خستگی با سویه‌های قبلی کرونا هم همراه بود و در اکثر موارد، در حدود پنج تا هشت روز ادامه داشت، با این وجود برخی افراد همچنان می‌توانند تا چند هفته پس از عفونت هم احساس خستگی کنند و هنوز مشخص نیست که اگر آزمایش نوع اُمیکرون مثبت شود، خستگی چقدر طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: بدن ‌درد یکی دیگر از علایم اُمیکرون کرونا است که مانند سویه اصلی کرونا ویروس، بیماران مبتلابه اُمیکرون هم این علامت را گزارش داده اند که بدن ‌درد و درد عمومی را تجربه کرده‌اند و این علامت به طور معمول چند روز ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه عطسه نیز یکی دیگر از علایم اُمیکرون کروناست، اضافه کرد: این علامت می‌تواند به ‌راحتی با نشانه سرماخوردگی یا آنفلوانزا اشتباه گرفته شود، اما در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از عفونت اُمیکرون باشد.

برزگر ادامه داد: طبق گفته کارشناسان، بیماران از احساس خارش گلو سخن گفته اند و برای همه مبتلایان این علایم یکسان نبوده است.

وی افزود: تزریق دز سوم به علت بالا بردن چند برابری آنتی بادی علیه ویروس کرونا می تواند نقش محافظت کنندگی در مقابل این ویروس را چندین برابر افزایش دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان