//
کدخبر: ۳۳۴۹۳۳ //

دو دز واکسن برای ایمنی در مقابل اومیکرون کافی است؟ / فایزر از پس اومیکرون برمی‌آید؟

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اومیکرون قابل انتقال ترین سویه‌ای است که تاکنون انشار یافته است.

دو دز واکسن برای ایمنی در مقابل اومیکرون کافی است؟ / فایزر از پس اومیکرون برمی‌آید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دانشکده پزشکی هاروارد  می‌گویند که نوع اومیکرون از سویه کرونا، احتمالاً به افزایش فعلی موارد کووید-19 در شمال شرقی ایالات متحده دامن می زند.

 

این موضوع خود دلیلی برای هشدار است، زیرا محققان هنوز اطلاعات زیادی در مورد نوع آن ندارند و مشخص نیست که واکسن‌ها تا چه اندازه از مردم محافظت می‌کنند.

WhatsApp Image 2021-12-16 at 11.11.23 PM

 

آزمایشگاه‌های هاروارد برای سرعت و دستیابی به اطلاعات جدید بهینه‌سازی شده‌اند، اما اومیکرون سریع‌تر از آن چیزی که می‌توانند آن را ردیابی کنند در حال گسترش است

مدیر نظارت ژنومی پاتوژن در هاروارد، گفت: "من فکر می‌کنم اومیکرون در حال افزایش است."

"هیچ سیستمی در این سیاره وجود ندارد که بتواند با سرعت این زمان دو برابر شدن همگام شود"

WhatsApp Image 2021-12-16 at 11.11.22 PM (1)

در نیویورک و نیوجرسی، نوع اومیکرون تا چهارشنبه 13 درصد موارد را تشکیل می داد. جیک لمیو، متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: این قابل انتقال‌ترین سویه از ویروس کرونا است که تا به حال دیده‌ایم.

به نظر می رسد اومیکرون هر چهار روز یکبار دو برابر می شود. لیمو گفت: این سویه در کمتر از دو هفته در سطح جهان گسترش یافته است.

مجموع موارد کووید١٩ در حال حاضر از طریق کریدور شمال شرقی از فیلادلفیا به شهر نیویورک در حال افزایش است - منطقه ای که در نرخ واکسیناسیون بسیار بالاتر از میانگین است

ایالت نیویورک به تازگی قوانین جدیدی برای ماسک وضع کرده است و شهر نیویورک واکسن را برای کودکان زیر ۵سال در رستوران ها و مکان‌های تفریحی اجباری می کند.

در دانشگاه کرنل، کلاس‌های حضوری پس از مثبت شدن آزمایش ٩٠٠ دانش‌آموز، که بسیاری از آنها اومیکرون داشتند، تعطیل شد. هیچ موردی از بیماری شدید وجود نداشت، اما این نگرانی وجود داشت که دانش‌آموزان در طول تعطیلات بستگان آسیب‌پذیر بیشتری را مبتلا کنند.

در بدترین سناریو، موارد به‌قدری سریع افزایش می‌یابد که حتی اگر تنها درصد کمی از افراد مبتلا در چند هفته آینده به شدت بیمار شوند، تعداد آن‌ها از آنچه بیمارستان‌ها برای رسیدگی مجهز هستند بیشتر خواهد شد.

بعید است دو دز واکسن محافظت خاصی در برابر اومیکرون دهد؛ البته که از فرد در بابر خطرات جدی محافظت خواهد کرد. افرادی که تقویت کننده دریافت می کنند حدود ٧٠ تا ٧۵درصد ایمنی خواهد یافت.

وضعیت در نیویورک و بقیه شمال شرق ممکن است بسیار بدتر از آفریقای جنوبی شود. آفریقای جنوبی با موج دلتای خود به پایان رسید، در حالی که شمال شرق احتمالاً همه گیری دلتا و اومیکرون را روی هم تجربه خواهد کرد.

خبر خوب این است که مطالعه اخیر روی داروی ضد ویروسی پکسلووید فایزر نشان داد که مصرف این قرص در عرض ٣ روز پس از علائم، خطر بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران پرخطر تا ٨٩درصد کاهش می دهد. این دارو می تواند تا پایان ماه تایید FDA را دریافت کند

WhatsApp Image 2021-12-16 at 11.11.22 PM

از این به بعد جشن‌های تعطیلات زیادی برگزار می شود. یکی از محققان دانشگاه هاروارد پیشنهاد کرد مردم در فضای باز باشند و ماسک بزنند.

اما خستگی از همه‌گیری و قرنطینه ممکن است دوباره به سراغ ما بیاید. افراد واکسینه شده باید می‌توانستند از تابستان و اوایل پاییز تقریبا معمولی و کم خطر لذت ببرند. ولی الان این ترس که صبر مردم تمام شده وجود دارد.

WhatsApp Image 2021-12-16 at 11.11.23 PM (1)

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان