//
کدخبر: ۳۳۴۳۶۶ //

طرح های جدید برای واکسن نزده ها

به گفته رییس جمعیت هلال‌ احمر این نهاد آمادگی دارد که در طرح شهید سلیمانی جدای از وظایف گذشته در بحث واکسیناسیون خانه‌به‌خانه نیز همکاری کند.

طرح های جدید برای واکسن نزده ها
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس جمعیت هلال احمر  گفت: «در بحث مبارزه با شیوع کرونا از ابتدا جمعیت هلال‌ احمر در چند محور فعالیت داشته است. همانند مشارکت در طرح شهید سلیمانی، تهیه واکسن، کمک در تزریق واکسن و نقش‌آفرینی در حوزه‌های حمایتی و نظارتی و مقرر شده است در همه حوزه‌ها با توان بیشتر کارها دنبال شود. یکی از این مسائل بحث مراقبت مرزهاست. ورود ویروس‌های سویه جدید از طریق مرزها اتفاق می‌افتد.»

 

به‌ گفته او «مقرر شده است همچون گذشته برای کنترل مرزها و مراقبت از ورود و خروج مسافران و کنترل دقیق و بیشتر مسافران در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و ... همکاری با وزارت بهداشت داشته باشیم. بحث دوم در تکمیل واکسیناسیون افرادی است که هنوز واکسن نزده‌اند. قرار شده است که مراکز واکسیناسیون هلال‌ احمر تا پایان دوره واکسیناسیون و حتی مرحله دوز سوم واکسیناسیون فعال بمانند.»

کولیوند در زمینه فرهنگسازی با هدف جلوگیری از ورود پیک‌های جدید بیماری و همچنین  کنترل بیماری کرونا هم گفت: «برای کمک و آمادگی برای فرهنگسازی و پیشگیری و کنترل در صورت وقوع پیک ششم حتماً نیاز به مراکز نقاهتگاهی و بیمارستان‌های صحرایی خواهد بود که جمعیت هلال‌ احمر توانمندی خود را در این حوزه تقویت کرده است و آمادگی برپایی بیمارستان RDH (بیمارستان صحرایی) را دارد و با استفاده از نیروهای جوان و داوطلب و امدادگر و آموزش لازم این عزیزان، آمادگی خود را بالاتر برده و توان خدمت‌رسانی بیشتری را ایجاد کرده‌اند.»

 

رییس جمعیت هلال‌ احمر افزود: قبل از مطرح‌شدن طرح شهید سلیمانی، جمعیت هلال‌ احمر، طرح آمران سلامت را در کشور در آبان سال ۱۳۹۹ اجرا کرد و بعد از آن طرح شهید سلیمانی را با قدرت در کنار وزارت بهداشت و بسیج ادامه داد. در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد که در طرح شهید سلیمانی جدای از وظایف گذشته در بحث واکسیناسیون خانه‌به‌خانه نیز همکاری کند. در طرح شهید سلیمانی در سه محور حمایتی، نظارتی و مراقبتی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت با تمام توان حضور داریم و با افتخار ادامه می‌دهیم تا بتوانیم براین ویروس غلبه پیدا کنیم.

 

در زمینه بحث تأمین داروهای خاص یکی از مراکزی که مردم در ابتدای امر مراجعه می‌کنند، داروخانه‌های هلال احمر است که به‌ لحاظ مراجعه مردمی هم آمار بالایی را به خود اختصاص داده است اما متأسفانه بیشتر مراجعه‌کنندگان انتظاراتشان برآورده نمی‌شود و در خصوص تأمین دارو گلایه‌های زیادی دارند. برای رفع این مشکل اساسی که سلامت شمار قابل توجهی از مردم را نشانه رفته است، جمعیت هلال‌ احمر باید راهکاری جدید ارائه دهد تا در کوتاه‌مدت مشکل تأمین داروهای خاص قابل حل باشد. کولیوند در این خصوص توضیح می‌دهد: ظرفیت‌های هلال احمر در بحث واردات داروی خاص یا داروهای کمیاب در حوزه بین‌المللی، ظرفیت منحصربه‌فردی است. از طرفی ۳۳ داروخانه هلال‌ احمر در کشور به‌ عنوان مراکز رجوع بیماران نیازمند داروهای خاص به حساب می آیند. با هماهنگی سازمان غذا و دارو آمادگی داریم که با مجوز آنها در خصوص واردات کلیه داروهای مورد نیاز کشور کمک و همراهی داشته باشیم. از سوی دیگر کارخانجات داروسازی، تحت پوشش  سازمان تدارکات پزشکی نیز آمادگی دارند با حداکثر ظرفیت تولید در جهت رفع نیازهای دارویی کشور پیشرو باشند. به‌تازگی هم در بازدیدی که از داروخانه‌ها داشتم، واقعاً نیاز به افزایش سهمیه از طریق سازمان غذا و دارو وجود دارد و اقلامی هم کم بود که با هماهنگی سازمان غذا و دارو و کمک و مساعدت وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی ان‌شاءالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مرتفع می‌شود.

او در پایان امیدواری می‌دهد جمعیت هلال‌ احمر آمادگی دارد تا نسبت به واردات داروی کمیاب و رفع مشکل هموطنان با هماهنگی سازمان غذا و دارو اقدام کند تا هر چه سریع‌تر مشکلات در این حوزه مرتفع شود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۳۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان