//
کدخبر: ۳۳۴۲۴۷ //

چهار مرحله مهم رابطه جنسی که باید حتما بدانید

در رابطه جنسی چهار مرحله وجود دارد که زوجین بایستی از آن آگاهی داشته باشند.

چهار مرحله مهم رابطه جنسی که باید حتما بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

برای داشتن یک رابطه جنسی ایده آل بایستی به خوبی مراحل آن را بدانیم و نسبت به آن آگاهی داشته باشیم و متوجه باشیم که هر یک از این مراحل اگر به خوبی انجام بگیرد می توان یک رابطه جنسی بسیار خوب را پشت سرگذاشت و از آن لذت برد.

برای یک رابطه جنسی مناسب چهار مرحله را باید به ترتیب پشت سرگذاشت که در این نوشتار به آن می پردازیم.


رابطه جنسی چند مرحله است؟

چهار مرحله در رابطه جنسی، به عنوان چرخه واکنش جنسی نیز شناخته می شوند. پاسخ بدن به تحریک جنسی در این چرخه، منجر به ایجاد فرآیندهای بیولوژیکی خاصی می گردد. این مراحل شامل موارد زیر است:

فاز ۱: هیجان

با ایجاد تحریک جنسی، تنفس، ضربان قلب و جریان خون در ناحیه تناسلی افزایش می یابد. در زنان با افزایش جریان خون، کلیتوریس متورم می شود. در مردان، آلت تناسلی سفت شده و حالت نعوظ در آن ایجاد می گردد. ماهیچه‌های بدن نیز سفت شده و بدین ترتیب فرد را برای برقراری رابطه جنسی آماده می کنند.

فاز ۲: ادامه

در این مرحله، تمام احساسات ایجاد شده در مرحله هیجان، تشدید می شوند. به عنوان مثال، تنفس، ضربان قلب و سفتی ماهیچه ها، باز هم افزایش می‌یابند. کلیتوریس، نسبت به لمس بسیار حساس گردیده و بیضه ها به دلیل افزایش تحریک، به سمت بالا کشیده می شوند.

فاز ۳: ارگاسم

هنگامی که هیجان جنسی به اوج خود می رسد، ارگاسم رخ می دهد که نشان دهنده احساس لذت شدید است. پس از ارگاسم، انقباضات سریعی در عضلات رحم و واژن ایجاد می شود. در مردان ماهیچه های قاعده ای آلت تناسلی سفت شده و در فرآیند انزال، مایع منی آزاد می گردد.

فاز ۴: ثبات

پس از ارگاسم، بدن وارد فاز آرامش شده و به حالت عادی و قبلی خود باز می گردد. در این حالت، ضربان قلب و فشار خون کاهش یافته و ماهیچه ها شل می شوند.

همچنین فرد ممکن است احساس آرامش، رضایت یا خواب آلودگی داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان