//
کدخبر: ۳۳۳۱۴۸ //

این بیماری ها از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند!

نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری های آلرژیک مانند تب یونجه، اگزما و حساسیت های شایع فصلی احتمالا کمتر در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

این بیماری ها از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند!
به گزارش فرتاک نیوز،

تیمی از پژوهشگران متشکل از ۳۴ دانشمند بریتانیایی دریافتند افراد مبتلا به آلرژی کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند. یکی از یافته های جالب تیم پژوهشی فوق، این بود که افزایش سن ، جنسیت و یا داشتن بیماری ‌های زمینه ‌ای خطر ابتلا به عفونت را افزایش نمی ‌دهد.

البته باید توجه داشت در اینجا منظور، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ است نه عوارض ناشی از آن که در افراد دارای بیماری های زمینه ای بسیار شدید تر است. بر این اساس مشخص شد شرایط مرتبط با بیماری های حساسیتی مانند تب یونجه و اگزما، که توسط آلرژن‌ها ایجاد می‌شوند، با ۲۳ درصد خطر کمتر ابتلا به عفونت کرونا مرتبط هستند.

این پژوهش همچنین نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری آتوپیک و آسم ۳۸ درصد کمتر در طول این بیماری همه گیر به ویروس آلوده شدند. این یافته ها حتی پس از اینکه دانشمندان استفاده از داروهای استنشاقی استروئیدی را در نظر گرفتند نیز ثابت ماند.

به گفته پروفسور آدریان مارتینو از دانشگاه کوئین مری و سرپرست این تیم تحقیقاتی، کسانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای کاهش واکنش های بیش فعال سیستم ایمنی (یکی از علل آلرژی) استفاده می کردند، ۵۳ درصد کمتر در معرض ابتلا به کووید بودند. به گزارش سیناپرس،با این حال، محققان می گویند که پدیده فوق می تواند به این دلیل باشد که بسیاری از افراد دچار نقص ایمنی به طور طبیعی کمتر از خانه خارج می شوند. محققان همچنین دریافتند افراد زردپوست دو برابر بیشتر از سفیدپوستان احتمال ابتلا به کووید را دارند.

این مطالعه همچنین نشان می ‌دهد که چاقی، زندگی در خانواده های پر جمعیت، معاشرت با افراد خارج از دایره خانواده و کار در شغلی غیر از مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات اجتماعی، خطر ابتلا به ویروس کرونا را در افراد افزایش می ‌دهد.

در این میان باید توجه داشت عواملی که افراد را در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار می دهد همیشه با عواملی که می تواند فرد را تحت مراقبت های ویژه قرار داده یا باعث عفونت کشنده شود، یکسان نیست.

این مطالعه در فاصله سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انجام شده و پژوهشگران از  افراد مشارکت کننده خواستند تا اطلاعاتی در مورد سن، شغل، سبک زندگی، شرایط خانه، وزن، قد، شرایط پزشکی، استفاده از داروها، تاریخچه واکسیناسیون، رژیم غذایی و مصرف مکمل های خود را گزارش کنند.

نتایج نشان می دهد که تقریباً سه درصد از این افراد در طول دوره آزمایش، به کرونا مبتلا شدند. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی  Thorax منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان