//
کدخبر: ۳۳۲۶۵۴ //

این آدامس گسترش کرونا را کنترل می کند

بر اساس مطالعه اخیر محققان، یک آدامس آزمایشی جدید می تواند میزان ذرات کروناویروس را در بزاق کاهش دهد و سرعت انتقال را کُند نماید.

این آدامس گسترش کرونا را کنترل می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این آدامس حاوی پروتئینی است که ذرات ویروس را به دام می‌اندازد و می‌تواند انتشار قطرات آلوده به ویروس را زمانی که افراد آلوده به ویروس صحبت می‌کنند، نفس می کشند یا سرفه می‌کنند، محدود کند.

به گفته محققان: «جویدن آدامس حاوی پروتئین‌های که ویروس را به دام می‌اندازند، یک شیوه کلی مقرون‌به‌صرفه برای محافظت از بیماران در برابر عفونت‌های مجدد ویروس دهانی از طریق کاهش حجم یا به حداقل رساندن انتقال به دیگران است».

محققان دانشگاه پنسیلوانیا آدامس را در لوله‌های آزمایش با استفاده از نمونه‌های بزاق بیماران کرونایی بستری در بیمارستان مورد آزمایش قرار دادند.

این آدامس حاوی کپی‌هایی از پروتئین ACE۲ روی سطوح سلولی است، پروتئینی که کروناویروس از آن برای شکستن سلول‌ها و آلوده کردن آنها استفاده می‌کند.

در طی آزمایشات در لوله آزمایش، ذرات ویروس به گیرنده‌های ACE۲ در لثه متصل شدند. به گفته محققان، بار ویروسی در نمونه‌ها بیش از ۹۵ درصد کاهش یافت.

این آدامس حس و طعمی شبیه آدامس معمولی دارد و می‌توان آن را برای سال‌ها در دمای معمولی نگهداری کرد. به گفته محققان جویدن آدامس به مولکول‌های پروتئین ACE۲ آسیب نمی‌رساند.

به گفته محققان، استفاده از آدامس برای کاهش بار ویروسی در بزاق به تلاش‌های جهانی برای واکسیناسیون می‌افزاید و می‌تواند در کشورهایی که واکسن‌ها به طور گسترده در دسترس یا مقرون به صرفه نیستند، مفید باشد. این آدامس از مواد گیاهی تولید می‌شود.

در حال حاضر این آدامس هنوز برای استفاده در دسترس نیست، اما محققان در ایالات متحده به آزمایش آن ادامه خواهند داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان