//
کدخبر: ۳۳۲۴۱۸ //

سرطانی که شبیه سرماخوردگی است!

فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در توضیحی درباره سرطان خون، گفت: نمای کلی این بیماری ممکن است شبیه به سرماخوردگی و یا بیماری های عفونی باشد، به شکلی که دوره بیماری طولانی می شود و مبتلایان به درمان های معمول پاسخ نمی‌دهند

سرطانی که شبیه سرماخوردگی است!
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدامیر شیخ الاسلامی با اشاره به این که به طورکلی سرطان خون انواع مختلفی دارد، اظهار کرد: به طور کلی در سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند، این سلولها با سلولهای خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند.

وی افزود: زمانی که فرد به سرطان خون مبتلا می شود تولید طبیعی سلول‌های سفید خون متوقف می شود و توانایی فرد در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌رود، این بیماری بر اساس رده های مختلف می تواند مبتلایان را درگیر کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که درگیری سلول های سازنده خونی خصوصا در مغز استخوان ساز، با نام لوسمی ها شناخته می شود خاطرنشان کرد: لوسمی بر اساس نوع گویچه سفید خون که دچار تراریختگی و سرطان شده به دو دسته لنفوئیدی یا لنفوبلاستی و میلوئیدی تقسیم می‌شود.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دو دسته لوسمی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود، لذا چهار نوع شایع لوسمی داریم که شامل مزمن میلوئیدی ، لوسمی حاد میلوئیدی ، لوسمی مزمن لنفوئیدی و لوسمی حاد لنفوئیدی (ALL، CLL، AML، CML) است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که بسته به نوع بیماری نشانه ها در مبتلایان متغیر است خاطرنشان کرد: لوسمی های حاد و مزمن بر اساس طیف، شدت و سرعت پیشرفت روند بیماری با هم متفاوتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان