//
کدخبر: ۳۳۱۱۱۷ //

آخرین وضعیت کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها

وضعیت بیماری کووید ۱۹ در حال حاضر در اکثر استان های کشور با ثبات گزارش شده ولی این وضعیت می‌تواند بسیار شکننده باشد.

آخرین وضعیت کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

در برخی روزهای هفته‌های گذشته تعداد بیماران کرونایی فوت شده در برخی استان ها صفر بود و امیدواریم این روند نزولی در فوتی‌های قطعی و مشهود به کرونا ادامه یابد.

در همین حال سرعت روند کاهشی این بیماری در برخی استان های دیگر نیز کاسته شده و با توجه به عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌ها، ممکن است روند ابتلا در بین افراد پرخطر بیشتر شود.

مسوولان بهداشت و درمان با ابراز نگرانی از عادی انگاری وضعیت کرونایی در برخی استان ها معتقدند که تداوم این مساله ممکن است اثرات خود را در آینده نزدیک به شکل خطرناکی نشان خواهد داد.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان و اعلام سازمان بهداشت جهانی ۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در ایران افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند که این نشان دهنده تاثیرات واکسیناسیون در کاهش ابتلا به این ویروس و مرگ ناشی از آن است.

بر اساس اعلام دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی ، در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستانهای خراسان رضوی شکننده است و تعداد مبتلایان در برخی از مناطق استان رو به افزایش است.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی نسبت به تغییر رنگبندی کرونایی در خراسان رضوی و احتمال افزایش تعداد شهرستانهای قرمر هشدار داد و افزود: در صورت تداوم وضعیت موجود احتمال تغییر رنگ و قرمز شدن برخی از شهرستانهای نارنجی مانند قوچان و خواف در خراسان رضوی وجود دارد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهرم نگران کننده است، گفت: واکسن کرونا در کاهش موارد فوتی و بستری در جهرم مؤثر و تأخیر در تزریق آن تهدید و خطری جدی است.

مهدی شفیعیان افزود: عادی‌انگاری و کم‌شدن میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وضعیت این شهرستان را به سمت قرمز و بحرانی سوق می‌دهد و لازم است موجی برای دعوت از مردم برای واکسیناسیون ایجاد شود.

بر اساس اعلام فرماندار شهرستان رشت نیز روند نزولی بستریهای مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان رشت تداوم دارد و هم اکنون ۱۲۶ نفر در بیمارستان های رشت بستری هستند.

علی فتح اللهی با تاکید بر اینکه تداوم روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان ها نیازمند همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: هم اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده است که باید افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: با افزوده شدن ۱۶۷ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۹۲۴ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا آذربایجان غربی با بیان اینکه بهبودیافتگان کرونا در استان از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت، گفت: با بررسی آمار اپید میولوژی، تعداد بیماران بستری سندرم حاد تنفسی در استان کاهشی و متمایل به پایدار شدن است.

بر اساس این گزارش ، تعداد افراد فوت شده با تست کرونای مثبت در آذربایجان غربی رو به کاهش است.

همچنین بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز  با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان اردبیل را پایدار ولی شکننده خواند و گفت: در ادامه روند کنونی، طی شبانه روز گذشته ۲۹ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

وی این تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل را ۱۶۰ نفر از کمتر بالاترین رکورد ثبت شده در سه ماه پیش ذکر کرد و افزود: صعودی شدن شیوع کرونا در این استان محتمل است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: ۶۱ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۵ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافت و مجموع بهبودیافتگان نیز ۶۳ هزار و ۶۹۸ نفر است.

محمد کریمیان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه یک هزار و ۱۴۸ نفر است.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، ۱۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته دراین استان شناسایی شده و تعداد مبتلایان هم به ۱۹۴ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است.

مریم کوشکی اعلام کرد: سه بیمار مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز گفت که تاکنون۱۵۳ هزار و ۳۸۲ دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

محمد صادق رضایی افزود: از این میزان  ۸۳ هزار و ۷۱۸ نفر در دُز اول و ۶۸هزارو ۹۵۴ نفر در دُز دوم واکسن کرونا  را در شهرستان دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال البرز یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

سالار قاسمی اظهار داشت:  همزمان با آغاز  واکسیناسیون سراسری دانش آموزان،  معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز با برنامه ریزی منسجم، ضمن ارائه آموزش های لازم به والدین و دانش آموزان تلاش نمود تا در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه دانش آموزان استان را در برابر کرونا ویروس واکسینه کند.

وی خاطرنشان کرد:  اکنون با تلاش مراکز ثابت و سیار بهداشت استان البرز تکمیل  واکسیناسیون  دانش آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام است .

سرپرست فرمانداری سمنان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: بالغ بر ۷۱.۱ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان، دُز اول و دوم واکسن را دریافت کردند.

مهدی صمیمیان ابراز داشت: حدود ۸۹.۵ درصد  جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

بر اساس اعلام مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون ۸۴ درصد از دانش‌آموزان و ۶۰ درصد مادران باردار آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

 دکتر سیمین خیاط زاده افزود: تاکنون ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی هر ۲ دز واکسن کرونا و ۸۷ درصد آنان نیز دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز با اشاره به اینکه روزانه بین ۲ تا ۶ هزار نفر در این شهرستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند گفت: این آمار نشان از استقبال مردم بوده اما توصیه برای واکسیناسیون سایر افراد هنوز وجود دارد.

دکتر همایون دادگر اظهارداشت: براساس آمار ۷۸ درصد مردم شهرستان چابهار دُز اول واکسن کرونا و ۲۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و باید برای ایمنی بهتر حتما این دُز دوم تزریق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان