//
کدخبر: ۳۳۰۸۸۵ //

روند واکسیناسیون در استان‌ها + جزئیات

تاکنون ۵۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۳۳ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۸ نفر دُز دوم و ۴۲۱ هزار و ۳۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

روند واکسیناسیون در استان‌ها + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

 مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۰۰ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۶۲۱ هزار و ۱۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در همین ارتباط، عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت افزایش بیشتر تزریق واکسن کرونا در گلستان اعلام کرد که تاکنون حدود۷۳ درصد جمعیت روستایی و ۹۱ درصد جمعیت شهری استان دُز نخست این واکسن و ‌۴۷ جمعیت روستایی و ۶۴ درصد جمعیت شهری گلستان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

در استان بوشهر نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد واجدان شرایط این استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و در این صورت استان بوشهر در زمینه تزریق واکسن به ایمنی کامل رسیده است.

سعید کشمیری افزود: باتوجه به تزریق روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دز واکسن در استان بوشهر انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

واکسینه شدن ۸۴ درصد از دانش آموزان البرزی در برابر ویروس کرونا، از دیگر اخبار خوشایند این استان بود، خبری که به نقل از فرشید علیزاده معاون معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز منتشر که عنوان کرده بود که  تاکنون ۱۸۶ هزار و ۸۸۸ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه از مجموع ۲۲۰ هزار نفر جامعه هدف واکسن زده اند.

خبر خوب دیگر اینکه روزانه پنج هزار دُز واکسن کرونا نوبت اول، دوم و سوم در غرب اهواز تزریق می شود و به گفته دکتر مهران احمدی بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز با توجه به میزان مراجعه کنندگان و کنترل وضعیت بیماری، انتظار داریم افرادی که تاکنون نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده اند به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و هر چه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند.

تاکنون حدود ۶۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در غرب اهواز تزریق شده است افزود: ۳۸۱ هزار دز واکسن از این تعداد در نوبت اول، ۲۴۳ هزار دز نوبت دوم و حدود چهار هزار دُز واکسن نوبت سوم و واکسن یادآور بوده است.

در همدان نیز ۴۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان همدان ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کردند و محمد مهدی مجذوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفته ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ دُز واکسن کرونا به دانش آموزان تاکنون تزریق شده است که ۸۱ درصد معادل ۱۱۰ هزار و ۲۰۷ دانش آموز دُز اول را دریافت کردند و ۵۳ هزار و ۸۳۳ دانش آموز هر ۲ دُز را تزریق کردند.

همچنین مجید کاکی فرماندار مهران گفته ۶۱ درصد دانش آموزان این شهرستان طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون واکسن کرونا را تزریق کردند. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیق از سوی آموزش و پرورش و راه اندازی یک مرکز مجزا برای تزریق واکسن دانش آموزی برای افرایش درصد پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته حسن رخ شاد مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان ،تاکنون ۸۹.۵ درصد از جمعیت هدف شامل یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۳۲ نفر دز نخست و ۷۱.۵ درصد به تعداد یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۰۱ نفر در استان گیلان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در آذربایجان غربی نیز ۸۷ درصد دانش آموزان واجد شرایط استان برعلیه ویروس کرونا واکسینه شدند. دانش آموزان واکسینه شده بین ۱۲ تا ۱۸ سال سن دارند و در این راستا ۹۵ درصد از دانش آموزان استثنایی استان نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان