//
کدخبر: ۳۳۰۵۹۳ //

استفاده از چوب مسواک ضرر دارد؟

بسیاری از افراد از چوب مسواک به جای مسواک‌های معمول استفاده می‌کنند و معتقدند این مسواک‌ها عملکرد بهتری دارند ، در عین حال برخی نیز همچنان استفاده از فلوراید و مسواک معمولی را بهترین روش برای نظافت دهان و دندان می دانند.

استفاده از چوب مسواک ضرر دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گفته می شود طی سالیان اخیر استفاده از  چوب مسواک موسوم به " اراک"  در بسیاری از کشورهای اروپایی رایج شده به‌ گونه‌ای که در حال حاضر در قالب تبلیغات مختلف، داروخانه‌ها، مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشورها اقدام به فروش این نوع چوب مسواک‌ها می‌کنند.

سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که چرا بسیاری از ما با وجود مقید بودن به استفاده از مسواک و خمیردندان حداقل یک یا دو نوبت در روز و مراعات بسیاری از توصیه‌های دندان‌پزشکان، باز هم وضعیت دندانهایمان چندان تعریفی ندارد و غالب افرادی که سن آنها به بالای ۲۰ یا ۳۰ می‌رسد، با مشکلات حاد دندان و لثه مواجه هستند.

چالش های  پرسروصدایی درباره استفاده از فلوراید و تشکیک در قدرت این ماده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان راه افتاده است به‌گونه‌ای که برخی تحقیقات مستقل، نه‌تنها فلوراید را به هیچ عنوان مانع پوسیدگی دندان نمی‌دانند بلکه از این ماده به‌عنوان یکی از عوامل پرخطر برای بدن انسان یاد می‌کنند که تنها یکی از عوارض آن، پوسیدگی دندان و تخریب بافتهای استخوانی ذکر می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان