//
کدخبر: ۳۳۰۲۷۱ //

کرونا و آنفلوانزا چه فرقی دارند؟

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنفلوانزا با تب ناگهانی آغاز می‌شود؛ به این شکل که بیمار تا دقایقی قبل حال مساعد داشته و یکباره دچار تب و بدحالی می‌شود؛ در حالی که علائم کرونا به تدریج بروز می‌کند و بیمار ضعف بیشتری را تجربه خواهد کرد.

کرونا و آنفلوانزا چه فرقی دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به تفاوت‌های بیماری‌های کرونا و آنفلوانزا اظهار کرد: آنفلوانزا در فصول سرد سال بروز می‌کند، در حالی که کرونا در تمام فصول سال شایع است. موج اول آنفلوانزا بیشتر در اواخر آبان و اوایل آذر ماه ایجاد شده و در فصل سرد سال خودنمایی می‌کند؛ این در حالی است که کرونا مخصوص فصل خاصی از سال نیست و تا کنون چند موج آن را تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیماری کرونا بر اساس شرح حال و نمونه‌برداری توسط کادر درمان تشخیص داده می‌شود و در شرایطی که احتمال ابتلا به هر ۲ بیماری وجود داشته باشد، هر ۲ تست از بیمار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نهبندانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می‌تواند در کاهش آمار مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی موثر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد جمعیت جامعه دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون نوبت دوم واکسیناسیون کرونا در حال انجام است. خوشبختانه تعداد و تنوع واکسن در سطح جامعه در شرایط خوبی قرار دارد؛ از همین رو از عموم مردم درخواست می‌کنیم برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با توجه به اینکه مدارس و کسب‌وکارها بازگشایی شده‌، لزوم واکسیناسیون چندین برابر بیشتر از قبل احساس می‌شود. بنابراین توصیه اکید می‌شود واکسیناسیون با سرعت بالایی از سوی مردم پیگیری شود. واکسیناسیون بعد از سه ماه اول بارداری هیچ‌گونه عوارضی برای مادر و جنین ندارد؛ بنابراین مادران باردار نیز به دلیل جلوگیری از وخامت حال بعد از ابتلا به کرونا در واکسیناسیون تعلل نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان