//
کدخبر: ۳۲۷۵۶۳ //

در پاندمی کرونا می شود واکسن آنفلوآنزا تزریق کنیم؟

یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا قواعدی دارد که باید رعایت شود، اما توصیه ما این است که گروه‌های خطر حتما تزریق کنند.

در پاندمی کرونا می شود واکسن آنفلوآنزا تزریق کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

فرزانه شمشیرگران در گفت‌وگویی اظهار کرد: سال‌های قبل تر که پاندمی کرونا وجود نداشت، فقط احتمال ابتلای آنفلوآنزا در این فصل بود.

وی افزود: توصیه می‌کنیم حتماً همه افراد مخصوصاً افراد میانسال و افراد با سن پایین یعنی کودکان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه در این افراد احتمال ابتلا به آنفلوآنزا و ابتلا به بیماری‌های دشوارتر بسیار محتمل است.

این داروساز ادامه داد: به همین علت است که از اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه تا اردیبهشت سال بعد که فصل شروع آنفلوآنزا است توصیه می‌شود که واکسن آنفلوآنزا حتماً تزریق شود؛ امسال و سال گذشته هم که پاندمی کرونا نیز وجود دارد، بهتر است که این واکسن تزریق شود و اکنون نیز با وجود تزریق واکسن کرونا می‌توانید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنید.

شمشیرگران با اشاره به واکسن‌های آنفلوآنزا تصریح کرد: در حال حاضر دو نوع واکسن هلندی و فرانسوی چهار ظرفیتی موجود است و باید حتما بروشور و اطلاعات واکسن را پیش از تزریق مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه واکسن هلندی چهار ظرفیتی برای کودکان زیر سه سال قابل تزریق نیست، افزود: اگر می‌خواهید واکسن چهار ظرفیتی برای کودکان زیر سه سال استفاده کنید، حتماً از واکسن فرانسوی چهار ظرفیتی تزریق کنید.

این داروسز یادآور شد: نحوه تزریق برای کودکان زیر ۹ سال به این ترتیب است که باید تا ۹ سال یک دز را تکرار و یادآوری برای آنها تزریق شود و این در صورتی است که بار اول است که واکسن می‌گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان