//
کدخبر: ۳۲۷۵۲۵ //

تغییر معنادار آمار‌های کرونایی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: وضعیت فعلی فراگیری کرونا نسبت به پیک اخیر مطلوب‌تر، اما به شدت شکننده است.

تغییر معنادار آمار‌های کرونایی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن ابوالقاسمی در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب افزود: آمار‌های نزولی جدید کرونا، از همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ایمن شدن آن‌ها حکایت دارد.

او با اشاره به اینکه پس از پیک پنجم با غلبه ویروس دلتا، نوعی ایمنی جمعی ایجاد شده است، تصریح کرد: علاوه بر این مردم هم واکسینه شده اند، بنابراین وضعیت فعلی فراگیری کرونا نسبت به پیک اخیر مطلوب تر، اما به شدت شکننده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: نگاهی به آمار‌های جهانی نشان می‌دهد کشور‌ها در زمینه واکسیناسیون دو دسته هستند، برخی کشور‌ها مثل آلمان و فرانسه در میزان واکسیناسیون به بالای ۸۵ درصد رسیده اند و خیلی خوب کرونا را کنترل کردند؛ اما بازهم پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی در آن کشور‌ها ضروری است.

به گفته ابوالقاسمی کشور‌هایی که آمار واکسیناسیون شان بالاست و در کنار آن، شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت رعایت می کنند، آمار مرگ و میرشان به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده است.

او ادامه داد: دسته دوم کشور‌هایی هستند که واکسیناسیون بالای ۵۰ درصدی انجام داده اند، اما آمار ابتلا به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها همچنان در آن کشورها بالاست، بنابراین واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و برای مبتلا نشدن باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: آمار واکسیناسیون کشور‌هایی مثل آمریکا هم بالای ۵۰ درصد بوده، ولی چون به شیوه نامه‌ها پایبند نیستند، میزان مرگ و میر دیشب آن‌ها به هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

او در ادامه نتایج مهم یک پژوهش گسترده در اصفهان درباره واکسیناسیون و ابتلا را تشریح و تاکید کرد: نتایج این این مطالعه که با رصد وضعیت ۵۴۰ هزار نفر انجام شد، نشان داد احتمال ابتلا پس از واکسیناسیون تا ۱۸ برابر کاهش می‌یابد.

همچنین واکسیناسیون، احتمال بستری شدن را تا ۱۱.۵ برابر کاهش می‌دهد و احتمال مرگ و میر هم ۱۲ برابر کمتر می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۵۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان