//
کدخبر: ۳۲۶۱۵۸ //

چه زمانی آب ننوشیم؟

اگر آب شیرین است: منظور از این جمله این است که در نوشیدن انواع شربت‌ها افراط به خرج ندهید، چرا که انواع شربت‌ها دچار مقدار زیادی شکر محلول در آن هستند.

چه زمانی آب ننوشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

آب مایه حیات است. حتما این جمله را به کرات شنیده‌اید. بله درست است بدون آب زندگی از هر لحاظی متل می‌شود و امکان پذیر نیست. هیچ نوشیدنی نمی‌تواند جای آب را پر کند و تقریبا همه نوشیدنی‌ها از آب ساخته شده‌اند. بدون آب نمی‌توان زندگی کرد و عملا زندگی متوقف می‌شود. حیات ما انسان‌ها و همه موجودات زنده از گیاهان گرفته تا حیوانات و حتی موجودات میکروسکوپی در بدنشان آب دارند و بخشی از حیاتشان به آب وابسته است. این از رو این مایع زندگی بخش برای جهان هستی بسیار الزامی است. بدن ما انسان‌ها از آب تغذیه می‌کند و تقریبا دو سوم بدن را آب تشکیل داده است. گرچه آب مایه حیات است و بدن ما نمی‌تواند بیش از چند روز بدون آب دوام بیاورد، اما شرایط خاصی وجود دارند که نوشیدن آب در آنان می‌تواند خطرناک باشد و به بدن ضرر برساند. در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم چه زمان‌هایی باید از نوشیدن آب خودداری کنید. با ما همراه شوید.

چه زمان‌هایی نباید آب بنوشید؟

۱. اگر بیشتر از ۱۰ لیوان در یک روز آب نوشیده‌اید: بله اگر در طی یک روز بیش از ۱۰ لیوان آب نوشیده‌اید باید بدانید که نوشیدن مجدد آب می‌تواند بسیار خطرناک باشد به شما آسیب برساند. نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برای بدن عدد مناسبی است و اگر از این حد بیشتر شود می‌تواند منجر به سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. چرا که در میزان نمک طبیعی بدن اختلال ایجاد می‌کند.

۲. اگر پرخوری کرده‌اید: اگر غذا مفصلی خورده‌اید برای جلوگیری از نفخ معده بهتر است که حداقل تا یک ساعت آب ننوشید. چرا که نوشیدن آب باعث می‌شود کل فضا خالی معده‌تان پر شود و در نتیجه برای فعالیت‌های معده جایگه خالی باقی نماند.

۳. اگر رنگ ادرارتان روشن است: رنگ ادرار بهترین شاخصه تشخیص میزان آب موجود در بدن است. اگر رنگ ادرارتان روشن و مایل به زرد کم رنگ است این نشان‌دهنده این است که باید از نوشیدن مجدد آب خودداری کنید. ادرار زرد رنگی که بسیار تیره است حاکی از آن است که بدنتان شدیدا به آب احتیاج دارد. پس سریع یک لیوان آب بنوشید.

۴. اگر ورزش سنگین کرده‌اید: وقتی که ورزش می‌کنید بدنتان به شدت پتاسیم و سدیم از دست می‌دهد و این مقدار باید جایگزین شود. قبل از هر چیز بخاطر داشته باشید که پس از حرکات سخت ورزشی زمانی که بدنتان به قولی گرم است از نوشیدن آب یخ خودداری کنید. پس از اینکه بدن سرد شد آب معدنی بنوشید تا موادی که از دست داده‌اید جبران شوند. آب لوله‌کشی پتاسیم و سدیم کافی را ندارد. اگر می‌توانید آب نارگیل بنوشید که بهترین نوع نوشیدنی پس از ورزش است.

۵. اگر آب شیرین است: منظور از این جمله این است که در نوشیدن انواع شربت‌ها افراط به خرج ندهید، چرا که انواع شربت‌ها دچار مقدار زیادی شکر محلول در آن هستند. همانطور که می‌دانید قند و شکر بیشتر از هر ماده‌ای برای بدن خطرناک هستند. پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه شربت از شکر قهوه‌ای استفاده کنید. همچنین اگر قصد نوشیدن نوشیدنی شیرین را دارید بهتر است از نوشیدنی‌های خانگی استفاده کنید که بتوانید میزان قند آن‌را کنترل کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان