//
کدخبر: ۳۲۵۹۶۸ //

درمانی برای کربویی ناشی از کرونا

محققان انگلیسی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که در اثر ابتلا به این بیماری حس بویایی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از قطره بینی ویتامین A/آ مجددا حس بویایی خود را بازگردانند.

درمانی برای کربویی ناشی از کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

وبه نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه شرق انگلستان (UEA) معتقدند قطره بینی حاوی ویتامین A می‌تواند به بیماران مبتلا به کووید کمک کند تا حس بویایی خود را مجددا به دست اوردند.

دانشمندان انگلیسی در این مطالعه  با آزمایش قطره‌های بینی حاوی این ویتامین بر روی افراد مبتلا به کرونا دریافتند این قطره‌ها نقش مهمی در بازیابی حس بویایی افراد مبتلا به کووید-۱۹ ایفا می‌کنند.

پیشتر محققان آلمانی اظهار کرده بودند این ویتامین دارای مزایای بالقوه‌ای است. محققان قصد دارند در آینده نقش آن در ترمیم بافت‌های بینی آسیب دیده ناشی از ابتلا به ویروس را بررسی کنند.

محققان امیدوارند  این درمان روزی بتواند به بازگشت حس بویایی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک کند.

نابویایی یا کربویی یا آنوسمی (Anosmia)  یک اصطلاح پزشکی به معنای  از دست دادن حس بویایی در افراد است. آنوسمی یکی از علائم ابتلا افراد به بیماری کووید-۱۹ به شمار می‌رود.

اما آنوسمی ناشی از کووید-۱۹ نیز می‌تواند طولانی مدت باشد، زیرا نزدیک به ۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از آلوده شدن به این ویروس نیز همچنان حس بویایی آنها بازنگشته است.

نتایج یافته‌های اخیر محققان انگلیسی حاکی از آن است که ویتامین A از سیستم ایمنی بدن ، پوست فرد و قسمت‌هایی مانند بینی نیز محافظت می‌کند. این ویتامین را می‌توان در موادی مانند پنیر ، تخم مرغ ، ماهی چرب و جگر یافت.

پزشکان توصیه می‌کنند مردان ۰.۷ میلی گرم و  زنان ۰.۶ میلی گرم از آن را در روز استفاده کنند. با این حال مصرف بیش از حد ویتامین A در رژیم غذایی می‌تواند مضر باشد و به سلامت استخوان‌های فرد در آینده آسیب برساند.به ویژه محققان به زنان باردار توصیه می‌کنند که از مصرف مقدار زیادی ویتامین A خودداری کنند زیرا می‌تواند به نوزاد آنها آسیب رساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۹۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان