//
کدخبر: ۳۲۵۷۴۱ //

این درد نشانه بیشتر بیماری‌هاست

برخلاف تصور عموم، سردرد یکی از نشانه‌های شایع انواع بیماری‌ها به حساب می‌آید از یک سرماخوردگی ساده گرفته تا تومورها و خونریزی‌های مغزی همگی می‌توانند سردرد ایجاد کنند. بعضی سردردها آن‌قدر آزاردهنده هستند که زندگی‌مان را مختل می‌کنند اما در عین حال بی‌خطر هم محسوب می‌شوند. در مقابل، بعضی سردردها ممکن است خیلی آزاردهنده نباشند اما جان‌مان را به خطر بیندازند.

این درد نشانه بیشتر بیماری‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا یاراحمدی، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب معتقد است سردرد یک بیماری نیست بلکه یک نشانه محسوب می‌شود. این متخصص به شما می‌گوید که از میان نشانه‌هایی که با سردردتان همراه می‌شود، کدام‌یک زندگی‌تان را تهدید می‌کند.

خوش‌خیم اما آزاردهنده!

سردردهای خوش‌خیم و آزار‌دهنده ممکن است برای سال‌ها آسایش بیمار را تهدید کنند اما خطرناک نیستند از جمله میگرن که شایع‌ترین نوع سردرد است و درصد بالایی از خانم‌ها در سن باروری آن را تجربه می‌کنند. از دیگر سردردهای غیر خطرناک می‌توان به سردرد تنشی، خوشه‌ای، نورالژی و جرقه زننده، سردردهای مزمن روزانه، سردرد پیوسته در نیمه سر و ... اشاره کرد که همگی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شوند.

این درد خبر می‌کند!

یکی از شایع‌ترین دلایل سردرد، حملات میگرن است. شیوع میگرن در خانم‌ها تقریبا سه برابر آقایان است و می‌توان گفت 2 درصد از افراد جامعه به آن مبتلا هستند. به عبارتی از هر 100 نفر دو نفر میگرن دارند. این سردرد معمولا در یک نیمه از سر ایجاد می‌شود و ضربان‌دار است. البته ممکن است از یک نیمه سر آغاز شود و بعد تمام سر را درگیر کند. در صورتی که میگرن بیشتر از 15 روز در ماه طی سه ماه متوالی ایجاد شود، مزمن نامیده می‌شود اما اگر میزان حملات آن کمتر از این حد باشد و فقط در یک دوره خاصی از سال، برای مثال یک هفته در ماه یا یک ماه در سال ایجاد شود، میگرن غیر مزمن نامیده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان