//
کدخبر: ۳۲۵۲۴۲ //

غذاهایی که باعث نفخ می‎شوند را بشناسید

اگر دچار نفخ شوید هیچ کس نمی‌تواند تلاش‌های شما را در باشگاه و خانه برای داشتن شکم شش تکه ببنید! دکمه شلوارتان سختتر بسته می‌شود و کمربند را باید شل‌تر کنید. در ادامه قصد داریم به غذاهایی که باعث نفخ می‌شوند اشاره کنیم تا محدود کردن و یا حذف آن‌ها دچار این مشکل نشوید.

غذاهایی که باعث نفخ می‎شوند را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا قصد داریم شما را با غذاهایی که باعث نفخ معده می‌شوند آشنا کنیم تا خوردن آن‌ها را محدود کنید.

چیپس

بله خوردن چیپس و یا پاپ کورن دوتا از بهترین اسنک‌ها برای دیدن یک بازی فوتبال هستند! اما این میان وعده‌ها دارای مقادیر بسیار زیادی نمک هستند که با جذب آب موجود در بدن باعث نفخ در شما خواهند شد. همچنین در خصوص مضر بودن غذاهایی شور و فرآوری شده قبلا برایتان بسیار گفته‌ایم لذا باید چیپس را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نوشابه

هزاران دلیل برای نخوردن انواع نوشابه، به خصوص نوشابه‌های گازدار وجود دارد. اما اگر می‌خواهید دچار نفخ معده نشوید بهتر است از خوردن این نوشیدنی که دارای دی اکسید کربن است صرف نظر کنید. بهترین نوشیدنی برای بدن انسان آب است پس به جای انواع نوشیدنی‌های قندی، انرژی‌زا و گازدار به دنبال جایگزین طبیعی و سالم آن بروید.

پروتئین بار

البته نمی‌توان گفت که خوردن هر نوع پروتئین باری باعث بروز نفخ در شکم می‌شود اما اگر در این پروتئین بار سویا و یا الکل‌های قندی وجود داشته باشد شانس بروز نفخ معده بسیار زیاد خواهد شد. به همین دلیل اگر دچار نفخ شدید باید به فکر جایگزین محصول باشید. و پروتئین بارهایی را بخرید که فاقد سویا، الکل‌های قندی باشد. بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده سالم برای استفاده در باشگاه هستید این مورد را مدنظر قرار دهید.

جو

هرچند دانه جو به عنوان یکی از سالم‌ترین انواع غلات شناخته می‌شود اما اگر عادت ندارید مقدار زیادی فیبر بخورید، خوردن جو ممکن است باعث بروز نفخ در شما شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با مقادیر کم شروع کنید تا به مرور بدن شما خود را با آن تطبیق دهد. همچنین جو دارای گلوتن است و اگر به آن حساسیت دارید باید این مورد را مدنظر قرار دهید.

پیاز

این درست است که پیاز باعث از بین بردن بوی زحم غذاها و باعث بهبود طعم و مزه آن‌ها می‌شود اما باید به خاطر داشته باشید که پیاز حاوی فروکتان‌ها نیز است که فیبرهای محلول هستند و منجر به نفخ می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد پیاز خام بیش از آنکه پخته باشد باعث نفخ می شود، بنابراین اگر با خوردن پیاز خام دچار نفخ می‌شوید بهتر است آن را به صورت پخته مورد استفاده قرار دهید.

گندم

گندم که در اکثر ماکارونی‌ها، نان‌ها، کیک و پنکیک‎ها یافت می‌شود و برای افراد یکه به گلوتن حساسیت دارند یا عدم تحمل گلوتن را دارند، باعث ایجاد نفخ می‌شود. برای اینکه متوجه شوید کدامیک از آن‌ها را باید حذف کنید ابتدا بهتر است به مدت یکماه همه را از لیست غذایی خود حذف کرده و سپس یکی یکی آن‌ها را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شما حساسیت‌زا است.

کالباس و سوسیس

خوب برای همه ما پیش می‌آید که برای صرف ناهار و شام به یک فست فودی مراجعه می‌کنیم و یا به علت نداشتن فرصت کافی برای آشپزی به سراغ تهیه این نوع ساندویچ‌ها می‌رویم فرقی نمی‌کند به چه قصدی به سراغشان می‌روید! شور بودن این غذاها باعث می‌شود آب بدن برای رقیق شدن نمک استفاده شده و باعث بروز نفخ می‌شود.

ماءالشعیر

احتمالا شما هم مثل بسیاری، باد گلو را بعد از خوردن ماءالشعیر تجربه کرده‌اید. ماءالشعیرها از کربوهیدرات‌های قابل تخمیر و دی اکسید کربن ساخته شده است که هر دو باعث نفخ می‌شوند. بعلاوه این نوشیدنی‌ها معمولا دارای گلوتن هستند که یکی دیگر از دلایلی است که اگر دچار نفخ هستید نباید این نوشیدنی‌ها را بخورید.

فلافل

فلافل یکی از غذاهای محبوب در جنوب کشور است و هواداران بسیار زیادی در سراسر ایران دارد. اما از آنجایی که این غذا با نخود تهیه می‌شود، بسیار نفاخ بوده و می‌تواند شما را بعد از خوردن اذیت کند. پس غذاهایی که باعث نفخ می‌شوند فلافل است که می‌توانید آن را کمتر مصرف کنید و یا دور خوردن آن را خط بکشید اگر زیاد دچار این مشکل می‌شوید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان