//
کدخبر: ۳۲۱۹۱۶ //

مادران باردار بالای ۳۵ سال می توانند واکسن بزنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر لزوم تزریق واکسن برای مادران باردار بالای 35 سال تاکید کرد.

مادران باردار بالای 35 سال می توانند واکسن بزنند

مصطفی جوانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایران تنها تزریق واکسن سینوفارم در زمان بارداری مجاز است، اظهار کرد: تزریق واکسن برای تمامی مادران بارداری که سن بیشتر از ۳۵ سال دارند انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این مادران می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی تحت پوشش خود بار ارائه مدارک در ارتباط با بارداری واکسن کرونا را دریافت کنند، تصریح کرد: مادران بارداری که بیشتر از ۱۲ هفته از زمان بارداری گذشته باشد می توانند واکسن را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه با بیان اینکه علاوه بر آنها کسانی به دلایلی در گروههای پرخطر دارند، مادران بارداری که خود یا همسر عضو کادر بهداشت و درمان هستند و یا کسانی که دیابت، فشارخون یا ضعف سیستم ایمنی دارند نیز می توانند واکسن کرونا را در زمان بارداری دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از تمامی مادران باردار دعوت می‌کنیم که جهت تزریق واکسن به مراکز بهداشت تحت پوشش خودشان مراجعه کنند.

جوانیان افزود: مردم می‌توانند برای دسترسی واکسن به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر متأسفانه اکثراً مراجعه حضوری دارند و این باعث شده ما تجمع را داشته‌ باشیم و در این تجمعات متأسفانه امکان ابتلای به کرونا هست، گفت: کسانی که آشنا با فضای مجازی نیستند می‌توانند به مراکز بهداشتی خودشان در شهر یا روستا مراجعه و واکسن خودشان را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: مردم می‌توانند سوال‌های مربوط به واکسن را از شماره های ۳۲۳۶۱۰۴۵ و ۳۲۳۳۲۸۷۶ و همچنین ۳۵۰۲-۰۱۱ بپرسند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان