//
کدخبر: ۳۲۰۹۲ //

شایع‌ترین مشکل روزه داری در ماه رمضان/ یبوست را کنترل کنیم

یک متخصص تغذیه گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان کاهش تحرک بدنی، کاهش مصرف فیبر‌ها و مایعات در افراد، تاثیر بسیار در بروز و شیوع یبوست دارد.

شایع‌ترین مشکل روزه داری در ماه رمضان/ یبوست را کنترل کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور رضایی متخصص تغذیه با اشاره به مشکلات گوارشی در ماه رمضان اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست است؛ زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف برخی از فیبر‌ها و مایعات کاهش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبر‌ها و مایعات در روزهای ماه ضیافت الهی در افراد تاثیر بسیاری در بروز و شیوع یبوست دارد.

 

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: افراد اگر می‌خواهند مشکل گوارشی کمتری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی را که همراه با فیبر‌ها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل، از مصرف چای اجتناب کنند.

 

وی ادامه داد: چون چای به عنوان یک ماده قابض است و احتمال یبوست را افزایش می‌دهد.

 

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: روزه داران، همچنین سعی کنند در بین وعده‌های افطار تا شام و یا تا قبل از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند، زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان می‌کند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان