//
کدخبر: ۳۲۰۳۶۸ //

لکه بینی‌های مداوم باید جدی گرفته شود

یک متخصص زنان و زایمان و نازایی درهمدان نسبت به لکه بینی‌های قبل از قاعدگی بیش از دو روز هشدار داد.

به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر صغری ربیعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برخی خانم‌ها قبل از شروع دوره عادت ماهانه با لکه‌بینی مواجه می‌شوند و در صورتیکه لکه بینی، دو روز قبل از دوران پریود باشد لکه بینی طبیعی تلقی می‌شود، اما وجود آن بیش از دو روز باید توسط  پزشک معالج بررسی شود.

وی افزود: دربرخی موارد لکه بینی‌ها ناشی از مشکلات هورمونی بوده و مابقی جسم زرد در طول قاعدگی ممکن است ناشی از باقی مانده آن باشد که به تدریج از دیواره رحم شروع به ریزش می‌کند.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: گاهی لکه بینی‌ها خبر از وجود مشکلات دهانه رحم می‌دهند که باید این موضوع توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم پاتولوژی‌های لازم انجام شود تا در صورت وجود مشکل امر درمان آغاز شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه خانم‌ها باید مداوم و منظم تحت نظر پزشک باشند و سالانه چکاب انجام دهند، تصریح کرد: تشخیص زود هنگام از پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و امر درمان راحت‌تر می‌شود.

وی گفت: خانم‌ها در صورت مشاهده لکه بینی‌های غیر طبیعی و بیش از دو روز قبل از عادت ماهانه باید موضوع را با پزشک معالج در میان بگذارند تا سلامت آنها تضمین و در صورت وجود بیماری و مشکلات امر درمان انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۳۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان